شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
وکلای مسلمان بریتانیایی، بزرگداشت روز بین المللی زن را برگزار کردند

حوزه/ همایش بزرگداشت روز بین المللی زن توسط جمعی از وکلای مسلمان بریتانیایی با عنوان «همه برای برابری: دنیای برابر، دنیای توانمند» در لندن برگزار گردید.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از aboutislam، انجمن وکلای مسلمان (عمل) در بریتانیا، چهار سخنران را زن را برای صحبت در رویداد بین المللی روز زن ۲۰۲۰ که  سه شنبه در نورتون رز فولبرایت در لندن برگزار گردید، دعوت کردند. عنوان همایش امسال «همه برای برابری: دنیای برابر، دنیای توانمند» نام گذاری شده بود. و زنان مسلمان روایات الهام بخشی از زندگی خودشان را تعریف کردند.

 ریمی محمد نماینده عمل قبل از صحبت ، میهمانان را روی صحنه معرفی کرد که هر یک داستان زندگی شان و تجربیاتی که به عنوان وکلای زن مسلمان به دست آورده بودند، برای مخاطبان به اشتراک گذاشتند.

یاسمین والجی، از وکلای حامی اقلیت سرکوب شده ایزدی است. وی خدمت به بشریت را یک سنت اسلامی معرفی کرده و اعلام کرد خدمت به زنان برای پیشرفت و ترقی از اهداف اصلی او محسوب می شوند.

 مریم میر با پیشنیه آسیای جنوبی، یکی دیگر از سخنرانان این همایش بود. وی الهام بخش خود را آیه ۴ سوره نساء از قرآن مجید معرفی کرد که می فرماید: برای عدالت ایستادگی کن، حتی اگر به ضرر تو باشد.

 وی ضمن اشاره به اینکه تعادل مهمترین اصل در زندگی زنان توامند است افزود که برای رسیدن به موفقیت باید سخت تلاش کرد و در نهایت به مخاطبان یادآوری نمود که موفقیت از جانب خدا نصیب افراد خواهد شد.

هاوا شاهرو یک وکیل زن بریتانیایی با پیشینه نیجریه ای سخنران دیگر این رویداد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha