پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
  برگزاری مسابقات فوتبال در نخستین سالگرد حمله به مساجد کرایست چرچ

 حوزه/ دو تن از بازماندگان حمله تروریستی ۱۵ مارس که منجر به مرگ ۵۱ نمازگزار مسلمان و زخمی شدن صدها تن دیگر شد، به منظور بزرگداشت یادبود عزیزان شان قصد برگزاری نخستین سالگرد مسابقات فوتبال را دارند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از nzherald، دو نفر از بازماندگان حمله تروریستی ۱۵ مارس به مساجد کرایست چرچ که زندگی شان در اثر این حادثه تلخ زیر و رو شده، در حال برگزاری مسابقات فوتبال برای بزرگداشت نخستین سالگرد این حمله خونین هستند.

سیراز علی که پدر خود را در مسجد النور از دست داده و اعظم علی که از نزدیک شاهد تیراندازی در مسجد لینوود بوده، در آخر هفته مسابقات فوتبال سالگرد یادبود ۱۵ مارس را افتتاح می کنند.

اعظم که هنوز در حال بهبودی از عمل جراحی برای برطرف کردن آسیب دیدگی به کمر، هنگام فرار از مسجد می باشد گفت که این مسابقات را به امدادگران آمبولانس سنت جان تقدیم می کنند که در آن روز جان ده ها نفر را نجات دادند.

وی گفت: ویژگی آن روزها و هفته های تلخ، جمع شدن مسلمانان و غیرمسلمانان در کنار یکدیگر پس از تیراندازی ها بود که نباید هرگز فراموش کرد.

اعظم خاطرنشان کرد: من فکر می کنم به تدریج این حس دوباره از بین می رود و ما به یک مرحله پرش جدید نیاز داریم. باید به دنیا نشان دهیم که یکی هستیم و اتحادمان را حفظ می کنیم. بنابراین باهم بازی می کنیم.

 این مسابقات یک رویداد چندفرهنگی است دارای ۱۶ تیم با بازیکنانی است که نمایانگر رنگین کمان ملل مختلف در نیوزیلند هستند.  

 سیراز گفت: با تیم هایی که هدف شان حفظ میراث ملی می باشد، این رقابت ها به شدت و با کیفیت بالا برگزار خواهند شد. هر تیم می خواهد برنده شود. بنابراین من فکر می کنم آنها در حال حاضر خود را آماده می کنند.    

سیراز گفت که پدرش طرفدار فوتبال بوده و خوشحال است که به این طریق می تواند یاد و خاطره او را حفظ کند.

وی ابراز امیدواری کرد که این رقابت ها در سال های آینده نیز تکرار شوند و گفت: نباید در اینجا حرکت ما متوقف شود. مثل یک مسابقه فوتبال توپ باید به چرخیدن و حرکت خود ادامه دهد تا اینکه یک نفر این وظیفه را از ما تحویل بگیرد و وقتی پیر شدیم کس دیگری امیدوارم پسران ما این مسئولیت را به عهده بگیرند.

گفتنی است ۴ تیم برتر رقابت ها جام دریافت خواهند کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha