چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
عدم حمایت مالی کافی دولت نیوزیلند از بازماندگان حمله به مساجد

حوزه/ به گفته یکی از مجروحین حمله به مساجد کرایست چرچ در یک سال گذشته، سازمان جبران حوادث نیوزیلند تامین کننده هزینه های مصدومین و خانواده های قربانیان به صورت کامل نیست.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از newshub، یکی از رهبران جامعه اسلامی کرایست چرچ در نیوزیلند بر این باور است که دولت باید کمک مالی بیشتری به بازماندگان و خانواده های قربانیان حملات تروریستی به مساجد برساند.

یک رهبر در میان جامعه اسلامی گفت که دولت باید خسارات وارده به مسلمانان را جبران کند که بسیاری از آنان پس از حملات به مساجد قادر به بازگشت به مشاغل قدیمی خودشان نبوده اند.

گفتنی است در حمله تروریستی به مساجد النور و لینوود در شهر کرایست چرچ در نیوزیلند در ۱۵ مارس سال گذشته، یک نژادپرست استرالیایی با اسلحه نیمه اتوماتیک به روی نمازگزاران آتش گشوده و ۵۱ تن را کشته و عده زیادی را زخمی ساخت که بسیاری از آنان رانندگان تاکسی یا رانندگان کامیون بوده و به استخدام مکان خاصی درنیامده بودند. برای مثال فیروز دیتا دبیر انجمن مسلمانان کانتربری که راننده کامیون می باشد به دلیل مصدویت جدی در ناحیه پا در مسجد النور قادر به رفتن سر کار نیست.

به گفته دیتا  سازمان جبران حوادث نیوزیلند (ای سی سی) تامین کننده هزینه های مصدومین و خانواده های قربانیان نیست.

وی گفت: من ۸۰ درصد کمک دریافت می کنم اما برای ۲۰ درصد دیگر کسی به من کمک نمی کند. مجوز پزشکی برای رانندگی هم به من نمی دهند و من در اوایل ۵۰ سالگی مستاصل شده ام.

 در این میان سازمان ای سی سی در نیوزیلند از بازماندگانی که جراحت جسمی از حملات مسجد دیده اند تا ۸۰ درصد دستمزدهای از دست رفته شان حمایت می کند، اما کسانی را که آسیب های روحی روانی دیده اند تحت پوشش حمایتی قرار نمی دهد. مسلمانان در این رابطه درخواست داده اند اما با گذشت یک سال هنوز هیچ پاسخی به آنان داده نشده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha