جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سید احمد رضا شاهرخی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با بیان این که تشکیلات و سازمان های فرهنگی منصوب نماینده ولی فقیه ظرفیت‌های بسیار خوبی جهت تشکیل برنامه های منسجم فرهنگی و اجرایی کردن در عرصه عمل هستند، گفت: از دانش صاحب نظران و فرهیختگان نیز در مباحث فرهنگی می توان بهره گرفت.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی در جلسه کارگروه فرهنگی و آموزشی با موضوع بررسی آسیب های آموزش و پرورش که در بیت امام جمعه شهرستان خرم آباد برگزار شد، ضمن تبریک میلاد امام محمد تقی(ع)، اظهار داشت: آنچه همواره در کشور ما جاری بوده _دیدگاه های نظری_ و آنچه در عمل اتفاق می افتاده از هم جدا بودند به عنوان نمونه بخش صنعت و دانشگاه با هم متفاوت هستند.

وی افزود: در مباحث فرهنگی نیز نویسندگان و فرهیختگان به گونه ای قلم می‌زنند و دستگاه‌های اجرایی نیز به کار خود مشغول هستند و در واقع یک فاصله ای بین فرهیختگان و متولیان امر فرهنگی نیز وجود دارد و گاهی اهل نظر که متصدی  اجرا می شوند آن چنان در گیر بروکراسی کار اجرایی می شوند که درصد کمی از دیدگاه خود را اجرا می کنند.

نماینده ولی فقیه در لرستان عنوان کرد: یکی از اهداف جلسه این است که بتوانیم ایده های نظری را در عمل پیاده کنیم.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه امام جمعه رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر، کمیته  همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش، رئیس شورای  فرهنگ عمومی و در مسئولیت های دیگر  نیز حضور دارد، نیازمند بهره گرفتن از دانش متفکران، صاحب نظران و فرهیختگان است. 

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی گفت: تشکیلات و سازمان های فرهنگی منصوب نماینده ولی فقیه همچون سازمان اوقاف، سازمان تبلیغات، ارشاد، مؤسسات فرهنگی مردم نهاد، مؤسسات قرآنی و گروهای مردم نهاد ظرفیت‌های بسیار خوبی جهت تشکیل برنامه های منسجم فرهنگی و اجرایی کردن در عرصه عمل هستند.

313/60

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha