پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام رضا نوری

حوزه/ امام‌جمعه موقت بجنورد گفت: شرایط فعلی شیوع ویروس کرونا در کشور، رزمایش علمی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و امنیتی را برای ما رقم خواهد زد به شرط این‌که آن را درست بشناسیم و فرصت‌هایش را قدر بدانیم و تهدیدهایش را بهنگام دفع و رفع کنیم.

حجت‌الاسلام رضا نوری، امام‌جمعه موقت بجنورد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، با اشاره به شیوع ویروس کرونا در برخی از مناطق کشور، اظهار کرد: در چنین شرایطی باید جبهه انقلاب و فرماندهان قرارگاه‌های فرهنگی استان‌ها و شهرستان‌ها با کمک گرفتن از ظرفیت‌های مردمی و دستگاهی هر منطقه، میدان کنونی را عرصه همگانی جهاد سلامت سازند و دفاع از سلامت مردم را وجهه همت والای خود سازند.

وی افزود: خدا رحمت کند شهید بزرگ مقاومت اسلامی سردار شهید سلیمانی را که در وصیت‌نامه خود نوشت من بارها تجربه کرده‌ام، فرصت‌هایی که از دل تهدیدها بیرون می‌آید بسیار بیشتر از فرصت‌هایی است که از دل فرصت‌ها بیرون می‌آید.

حجت‌الاسلام نوری گفت: موقعیت دشوار کنونی برای مردم ما اگرچه سخت و رنج‌آور است، اما قطعاً و در دوران بعد از مهار نسبی کرونا به یاری خداوند توانا ثمرات زیادی خواهد داشت.

وی تصریح کرد: در این شرایط است که دانشمندان انقلابی و جوان ما با عزم راسخ کمر به تولید وسایل تشخیص کرونا و واکسن پیشگیری و داروی درمان آن پرداخته‌اند و به یاری خدا خبرهای افتخارآمیزی را برای مردم در پیشرفت و جهش علمی ایران انقلابی خواهند داشت.

حجت‌الاسلام نوری افزود: در این مقطع است که جوشش انقلابی فرزندان ملت در کار جهادی و مدیریت جهادی برای گسترش فرهنگ ایثار و فداکاری و انفاق خود را نشان داده و صحنه‌هایی بی‌نظیر را پیش روی جهانیان خواهد نهاد.

وی اضافه کرد: در همین زمان است که مردم با چهره واقعی دشمن بیشتر آشنا شده و به عمق کینه و خصومت او و مزدوران منطقه‌ای و داخلی‌اش بیش از هر زمان دیگر آشنا خواهند شد.

حجت‌الاسلام نوری افزود: در این سختی‌ها است که انسجام ملی و اجتماعی مردم و روحیه زندگی جمعی و همکاری اجتماعی و همزیستی ایمانی و همدردی ملی شکل گرفته و تقویت خواهد شد.

وی تصریح کرد: در هنگامه همین دشواری‌هاست که نقاط قوت و ضعف دستگاه‌ها، سیاست‌گذاری‌ها، قوانین و مدیریت‌ها رخ خواهد نمایاند و شرایط را برای بهبود وضعیت سلامت و بهداشت ارتقاء خواهد داد. کافی است به آمادگی امسال مردم و دستگاه‌ها در مقابله با بارندگی کم‌نظیر چند روز اخیر در لرستان و سراسر کشور توجه کرده و میزان آمادگی پایان سال ۹۸ با آغاز آن را بسنجیم.

حجت‌الاسلام نوری گفت: این شرایط رزمایش علمی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و امنیتی را برای ما رقم خواهد زد به شرط این‌که آن را درست بشناسیم و فرصت‌هایش را قدر بدانیم و تهدیدهایش را بهنگام دفع و رفع کنیم.

امام‌جمعه موقت افزود: با این نگاه جهاد سلامت معنا پیدا خواهد کرد و رشد و بالندگی عمومی خواهد یافت و با این زاویه دید است که می‌توان به جنگ رسانه‌ای و اعتقادی و ادراکی دشمن رفت و از تهدیدها فرصت ساخت.

وی تصریح کرد: در واقع در همین شرایط است که با ارتقای بهداشت فردی و خانوادگی و عمومی شرایط زیست بهتر را برای آینده فراهم کرده و از مهارت بهتری برای مواجهه با حوادث و مشکلات برخوردار خواهیم شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha