شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کاوه سماک باشی
کاوه سماک باشی

حوزه/ یک بازیگر سینما و تلویزیون گفت:توصیه‌ای به برخی از خارج نشینان دارم که ادعای ایرانی بودن دارند. آنها از هر فرصتی استفاده می‌کنند تا به ملت ایران ضربه بزنند، برای همین برخی تلاش‌های مذبوحانه آنها را در فضای مجازی می‌بینیم، اما به آنها می‌گویم که سرشان به کار خودشان باشد، زیرا ملت ایران آنها را شناخته و خام حرف‌های آنها نخواهند شد.

کاوه سماک‌باشی بازیگر سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه، اظهار کرد: شرایط ویژه‌ای بر کشورمان حاکم شده است و مردم به شدت بابت شیوع بیماری کرونا نگران هستند. این نگرانی به روشنی در جامعه قابل مشاهده است. در این میان هنرمندان به عنوان قشری که بین مردم محبوبیت و شهرت دارند قادرند قدمی تاثیرگذار در جهت کاهش این مسئله بردارند.

وی افزود: اولین قدم هنرمندان به ویژه بازیگران سینما و تلویزیون این است که در پست‌هایی که در فضای مجازی می‌گذارند، امید را به مردم منتقل کنند. این مسئله به معنای این نیست که واقعیت‌ها در نظر گرفته نشود، بلکه نشان دادن اتفاقات نباید به گونه‌ای باشد که مردم وحشت زده شوند. برای مثال وقتی قرار است درباره اهمیت و رعایت مسائل ایمنی در این باره مطلبی بیان شود باید شکلی مثبت داشته باشد.

این بازیگر گفت: برای مثال در کنار برخی بی‌اخلاقی‌ها باید به ارزش‌ها نیز نگاه کرد. گواه این مسئله را در احتکار ماسک یا مواد شوینده نی‌توان توضیح داد. در حقیقت وقتی ما این معضل را نشان می‌دهیم باید در کنارش به ایثار و فداکاری که جامعه پزشکی انجام می‌شود نیز توجه کنیم تا مردم بدانند در کنار افراد سودجو، انسان‌های فداکاری نیز وجود دارند که جانشان را برای نجات هموطنان خود ایثار می‌کنند.

سماک‌باشی تاکید کرد: نکته دیگری که به روی آن تاکید دارم رفتار هنرمندان در جامعه است. آنها وقتی در سطح جامعه تردد می‌کنند، باید مسائلی که تلویزیون به روی آنها تاکید دارد رعایت کنند تا مردم ببینند آنها نیز پایبند قوانین هستند تا جامعه به واسطه رعایت دستورات ایمنی سلامتی خود را مجدد باز یابد.

وی درباره رسالت تلویزیون هم چنین گفت: تلویزیون شاید مهمترین قدم را در این رابطه بتواند بردارد. این اتفاق خوب خوشبختانه به شکل مطلوبی در حال رخ دادن است، چون دائماً برنامه‌های آموزشی پخش می‌شود تا مردم بدانند باید از چه کارهایی پرهیز کنند. وظیفه دومی که رسانه ملی به شکل مطلوبی پیش گرفته بالا بردن فضای روحیه و شادی در کشور است، چون دراین گونه مواقع بالا بودن روحیه قادر است جلوی بیماری را بگیرد. این اتفاق در قالب برنامه‌هایی شاد در حال انجام است و باید پیش گرفته شود.

این بازیگر درباره فعالیت دیگر بخش‌های هنر هم گفت: در کنار صدا و سیما به نظرم موسیقی هم ابزار دیگری است که مردم به واسطه آن قادرند روحیه گیرند، پس تلویزیون باید رویکرد ویژه‌ای هم به این حوزه داشته باشد.

وی با بیان این‌که دشمن سعی می‌کند با تبلیغات در فضای مجازی روحیه مردم را پایین بیاورد، گفت: بسیاری از معاندین و شبکه‌های خبری بیگانه با اغراق سعی می‌کنند اوضاع کشور را آشفته تصویر کند تا بتواند فضای روانی جامعه را به سمتی که خود می‌خواهند هدایت کنند، برای همین در این حوزه هم باید تلاش‌های لازم صورت گیرد.

این تهیه‌کننده در پایان تاکید کرد: در این میان، توصیه‌ای به برخی از خارج نشینان دارم که ادعای ایرانی بودن دارند. آنها از هر فرصتی استفاده می‌کنند تا به ملت ایران ضربه بزنند، برای همین برخی تلاش‌های مذبوحانه آنها را در فضای مجازی می‌بینیم، اما به آنها می‌گویم که سرشان به کار خودشان باشد، زیرا ملت ایران آنها را شناخته و خام حرف‌های آنها نخواهند شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha