شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کد خبر: 889418
۱۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۸
رجب

حوزه/ ‌مسئول امور صیانتی حوزه علمیه قزوین گفت: حضرت امام محمدتقی(ع) در برابر همه مصائب و سختی ها شکیبا بود.

حجت الاسلام رسول نوروزی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین، با تبریک ولادت حضرت امام جواد(ع)، گفت: آن حضرت در مقابل حوادث سخت و پیش آمدهای ناگوار هیچ گاه بر آشفته و مضطرب نمی شد و با اتکال به خدای متعال به صبر و تحمّل روی می آورد.

وی افزود: امام جواد(ع) تمام فضائل اخلاقی و کمالات انسانی را از اجداد طاهرین خود به ارث برده بود و یکی از خصلت های والای آن حضرت، شجاعت و صراحت لهجه در گفتارهای حق طلبانه بود و امام از همان سنین کودکی در مناظره‌های متعدد که با حضور دانشمندان برگزار می‌شد شرکت و در آن مناظرات، علم و معرفت خود را به اثبات می رساند.

استاد حوزه علمیه قزوین ادامه داد: شرایط حاکم بر زمان ایشان یک شرایط پرتلاطم بود و ایشان با وجود اینکه در کودکی به امامت رسیدند اما با تحمل مصائب و سختی ها این اوضاع  پرتلاطم را  رهبری کردند و در نهایت در سنین جوانی به شهادت رسیدند.

مسئول امور صیانتی حوزه علمیه قزوین با اشاره به اینکه امام جواد(ع) نیز در عرصه خدمت به مردم و رفع نیازهای پیشتاز بود، تصریح کرد: از منظر امام جواد(ع) خدمت رسانی به مردم، در اثر نزول رحمت الهی بر انسان است و اگر فردی در این عرصه کوتاهی و سهل انگاری نماید، در واقع نعمت الهی را از دست داده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha