جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
امام جواد

حوزه/ حال و هوای شهر مقدس قم به ویژه آستان سراسر نور خواهر هشتمین خورشید بانوی کرامت در سالروز میلاد امام محمد تقی (ع)کبوتر دل هر زائری را تا حرم نورانی امام جواد علیه السلام به پرواز در می‌آورد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، همزمان با فرا رسیدن روز دهم ماه رجب، شهر مقدس قم در سالروز میلاد مسعود نهمین ستاره آسمان امامت و ولایت، امام محمد تقی (ع) غرق در نور و سرور است.

بسیاری از ارادتمندان خود را به آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها رسانده اند تا میلاد ابن الرضا(ع)را به کریمه اهل بیت(س)تبریک بگویند.

حال و هوای شهر مقدس قم به ویژه آستان سراسر نور خواهر هشتمین خورشید بانوی کرامت در سالروز میلاد امام محمد تقی (ع)کبوتر دل هر زائری را تا حرم نورانی امام جواد علیه السلام به پرواز در می‌آورد.

ابوجعفر، محمد بن علی الجواد التقی نهمین امام شیعیان کنیه اش ابوجعفر ثانی است که در دهم رجب سال ۱۹۵ هجری قمری در خانه علی بن موسی الرضا پیشوای هشتم شیعیان در مدینه، دیده به جهان گشود.

ایشان در حدود هشت سالگی به درجه امامت رسید و با دو خلیفه عباسی از جمله مامون و معتصم معاصر بوده است، پیشوای نهم شیعیان در مجموع دوران ۱۷ ساله امامت خود را به تبلیغ دین اسلام و آموزه‌های دینی از طریق نصب وکلا و نمایندگان، مناظرات و پاسخگویی به شبهات و تربیت شاگردان پرداخت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha