پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
امام جواد علیه السلام

حوزه/ نرم‌افزار امامین جوادین علیهماالسلام مشتمل بر مجموعه مقالات همایش‌های سیره و زمانه امام کاظم و امام جواد علیهما السلام می باشد.

به گزارش خبرگزاری حوزه،  در راستای ضرورت سامان‌دهی اطلاعات و پژوهش‌های انجام ‏شده در گستره معارف ناب اسلامی و پاسخگویی به نیازهای تحقیقاتی موجود، مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی (نور) هماهنگ با پیشرفت فناوری و همسو با نیازهای جدید، نرم‌افزار امامین جوادین علیهماالسلام که مشتمل بر مجموعه مقالات همایش‌های سیره و زمانه امام کاظم و امام جواد علیهما السلام می‌باشد را تولید و عرضه کرده است که به مناسبت ولادت با سعادت امام جواد علیه السلام در این گزارش با این نرم‌افزار آشنا می‌شویم.

نرم‌افزار امامین جوادین علیهماالسلام که با همکاری مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی و دبیرخانه همایش‌های امامین جوادین (علیهما السلام) تولید شده، محتوای ارزنده و خوبی را در زمینه شرح حال، سیره، زمانه و معارف مربوط به امام کاظم و امام جواد (علیهما السلام) در دسترس علاقه‌مندان و پژوهشگران علوم و معارف اسلامی قرار می دهد.

تاریخ تشیع تاریخ تشیع


امام جواد (ع) مولودی بابرکت‏، نقد و بررسی تاریخ ولادت و شهادت امام جواد (ع)، بررسی تاریخی و آماری القاب امام جواد (ع)، بررسی و تحلیل شرح ‏حال امام جواد (ع) در ابواب ‏التاریخِ کتاب کافی‏، شیعه و دیگر جریان‏‌های مذهبی- اجتماعی ایران در عصر امام جواد (ع)، بررسی کانون‏‌های شیعی در منطقه جبال ایران و مناسبات امام جواد (ع) با آن‏ها، بررسی وضعیت دینی- مذهبی عصر امام جواد (ع) با تکیه بر آثار و اندیشۀ کلامی اصحاب ایرانی آن حضرت‏، تاریخچه بارگاه امامین جوادین (ع) و روند تحولات معماری آن‏، گونه‌شناسی راویان امام جواد (ع)، بررسی نقش علمی و کلامی امام جواد (ع) در تبیین و اثبات امامت و ... از جمله مقالاتی است که این نرم‌افزار در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

تاریخ تشیع تاریخ تشیع


گفتنی است: نرم‌افزار امامین جوادین علیهما السلام نیز همچون دیگر نرم‌افزارهای مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی با امکانان و قابلیت‌های پژوهشی متنوعی نظیر جستجوی ساده و پیشرفته در متن و فهرست از طریق کلمه و عبارت، ارتباط واژگان متون با چند دوره لغت‌نامه به همراه قابلیت جستجو، یادداشت‌برداری، ذخیره‌سازی، ویرایش و چاپ متن ارائه شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • f.mahdavi3 IR ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
    0 0
    باسلام وتحیت.اگربخواهیم نرم افزار امایین جوادین خرید اینترنتی وپستی دریافت کنیم ایاامکان پذیراست یافقط نسخه دانلودی ان امکان پذیراست؟باتشکر