جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
ضد عفونی ناوگان حمل و نقل عمومی توسط طلاب و روحانیون اهوازی

حوزه/ هم‌اکنون بیش از یکصد اکیپ جهادی، متشکل از طلاب و روحانیون مدارس علمیه خوزستان مشغول کمک به یگان‌های مقابله با کرونا در شهرها بوده و این رویه إن‌شاءالله تا پایان بحران ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، این روزها اگرچه کلیه مدارس و مراکز آموزشی و البته مدارس علمیه تعطیل بوده و مسئولان بارها هشدار داده‌اند که مردم در خانه‌ها بمانند، اما مگر می‌شود یک طلبه را در خانه نگه داشت!؟

طلبه‌ای که برای حفظ و صیانت از دین مردم، عهدنامه قرائت کرده و قسم‌خورده که هیچ‌گاه مردم جامعه‌اش را تنها نگذارد، امروز مگر می‌شود در خانه بماند! آن‌هم زمانی که مسئولان درخواست نیاز کرده و اعلام کرده‌اند که با مشکل نیروی انسانی مواجه هستند!

بر اساس این گزارش، طلاب مدارس علمیه خوزستان، در اقصی نقاط استان به‌ویژه اهواز، پا به پای نیروهای خدمات شهری و یگان مقابله با کرونا، از صبح تا شب در حال ضدعفونی و پاک‌سازی مناطق پر جمعیت، ناوگان حمل‌ونقل عمومی و مراکز اداری سطح شهر هستند.

در اهواز، تعداد زیادی از گروه‌های جهادی وابسته به مدارس علمیه فعال شده و اقدام به ضدعفونی اماکن پر تردد مناطق پیرامونی خودشان می‌کنند.

طلاب مدرسه علمیه امام خامنه‌ای اهواز، با همکاری شهرداری و سازمان اتوبوسرانی، هر شب از ساعت ۲۳ الی ۲ بامداد، ناوگان حمل‌ونقل عمومی اهواز را ضدعفونی می‌کنند.

به روحانیون مساجد از سوی مدارس علمیه اعلام‌شده که هر روحانی بسیجیان مسجد خود را برای ضدعفونی مناطق پیرامونی خودشان بسیج کنند. بحمدالله این حرکت هر شب اجرا می‌شود.

گردان بیت‌المقدس سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان خوزستان، فراخوان گردهمایی بسیجیان اهواز را صادر کرده تا در راستای مبارزه با ویروس کرونا و خدمت‌رسانی به مردم، آماده باشند.

این فراخوان برای حضور طلاب به جهت «ضدعفونی کردن معابر»، «ضدعفونی کردن وسایل حمل‌ونقل عمومی»، «همراهی کردن بیماران» و «بسته‌بندی و توزیع اقلام بهداشتی» صادر شده است.

همچنین در شهرستان شوشتر، طلاب مدرسه علمیه جزائریه، بنا به درخواست شهرداری، هر روز اقدام به ضدعفونی کردن تاکسی‌های درون‌شهری می‌کنند.

طلاب مدارس علمیه اندیمشک نیز، به‌ کمک بسیجیان مساجد این شهرستان، محله به محله اقدام به ضدعفونی درب منازل و نقاط پر جمعیت می‌کنند.

در شهرستان بهبهان، طلاب و روحانیون به‌وسیله دستگاه‌های سم‌پاش، اقدام به پاک‌سازی و ضدعفونی کردن منازل مسکن مهر این شهرستان کردند.

طلاب و روحانیون شهرستان شوش نیز از چند روز گذشته برای کمک به دستگاه‌های اجرایی و امدادی بسیج شده و در حال ضدعفونی کردن نقاط مختلفی از شهر و مناطق محروم هستند.

به گزارش حوزه، هم‌اکنون بیش از ۱۰۰ اکیپ جهادی، متشکل از طلاب و روحانیون مدارس علمیه استان خوزستان مشغول کمک به یگان‌های مقابله با کرونا در شهرها بوده و این رویه إن‌شاءالله تا پایان بحران ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha