سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
تولید محلول های بهداشتی توسط طلاب

حوزه/ این روزها طلاب جهادی به‌صورت شبانه‌روزی در خط تولید و بسته‌بندی محلول‌های بهداشتی مستقر شده و اقدام به تولید مواد ضدعفونی کننده کردند که این عامل سبب افزایش تولید تا میزان ۳۰ هزار لیتر الکل طبی در روز شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، طلاب و روحانیون جهادی مدارس علمیه خوزستان، از ابتدای شروع بحران ویروس کرونا در خوزستان، پابه‌پای مسئولان و نیروهای امدادی و خدماتی، هر اقدامی که از دستشان بر آمده را انجام داده و می‌دهند.

از ضدعفونی کردن اماکن و وسایل حمل‌ونقل عمومی گرفته تا توزیع اقلام بهداشتی میان مردم و حضور در بیمارستان برای همراهی بیماران و حتی تجمع برای قدردانی از کادر پزشکی.

اما علاوه بر این‌ها، یکی از کارهایی که روحانیون جهادی در این مدت انجام داده‌اند، کمک به تسریع در تولید مواد بهداشتی، به‌ویژه محلول‌های ضدعفونی کننده است.

این روزها طلبه‌های اهوازی به‌صورت شبانه‌روزی در خط تولید و بسته‌بندی محلول‌های بهداشتی مستقر شده و اقدام به تولید مواد ضدعفونی کننده کردند.

طبق آمار دریافتی، روزانه ۳۰ هزار لیتر الکل طبی با همکاری طلاب و روحانیون اهوازی تولید و روانه بازار می‌شود که این عامل سبب شکستن قیمت مواد ضدعفونی‌کننده، به‌ویژه الکل طبی ۷۰ درصد شده است.

هم‌اکنون با توجه به حضور نیروهای جهادی در خط تولید و بسته‌بندی محلول‌های بهداشتی، در این شرایط نامساعد اقتصادی هر بطری ۵۰۰ میلی‌لیتر با درصد قابل توجهی تخفیف به قیمت ۱۵ هزار تومان در اختیار مردم قرار گرفته است.

البته طبق گزارشات رسیده این قیمت در برخی داروخانه‌های سطح شهر همچون داروخانه شبانه‌روزی امام صادق(ع) در منطقه کمپلو نیز تا دوازده هزار و ۵۰۰ تومان نیز عرضه شده است.

لازم به ذکر است، حل مشکل کمبود مواد ضدعفونی کننده در اهواز، با استفاده از ظرفیت مردمی به‌ویژه روحانیت، نشان داد که هر کجا نیروهای جهادی، پایِ کارِ مردم و رفع مشکلات جامعه حاضر شدند، توانستیم بر مشکلات غلبه کنیم.

این مسأله نیز نشان داد که مدیران می‌توانند در بزنگاه‌های مهم و شرایط بحرانی و خطرناک، با بهره‌گیری از ظرفیت نیروهای جهادی، دست سودجویان و منفعت‌طلبان را از دامن مردم کوتاه و شرایط را در حالت عادی نگه‌ دارند.

انتهای پیام./

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۹
    1 0
    قابل توجه غربگراها.
  • رضا FR ۰۱:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
    0 0
    زحمات این عزیزان کاملا مشهوده. انشالله اجر شما با صاحب زمان باشه... نمیدونم چطوری ازتون تشکر کنم.