سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت الاسلام سیدموسی محمودی

حوزه/ مدیر مدرسه سفیران هدایت بیجار گفت: تدریس، تحلیل و تفسیر نهج البلاغه، یکی از عناوین مهم درسی حوزه های علمیه سراسر کشور باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام سیدموسی محمودی ظهر امروز در نشست معاونان مدرسه سفیران هدایت بیجار ضمن تبریک فرا رسیدن سالروز ولادت باسعادت امیرالمومنین(ع) اظهار داشت: یکی از ارکان اسلام و حفظ این دین در طول تاریخ بشریت، وجود مقدس حضرت علی(ع) به عنوان یار و یاور رسول اکرم(ص) عنوان کرد.

مدیر مدرسه سفیران هدایت بیجار ادامه داد: زندگی امیرالمومنین(ع) از چند منظر قابل بررسی و واکاوی است. در بخشی از زندگی حضرت که در دوران حیات رسول اکرم(ص) قرار گرفته است، شاهد تلاش های ایشان برای بسط دین اسلام در شبه جزیره عربستان هستیم.

این استاد حوزه ادامه داد: بخش دیگری از زندگی حضرت علی(ع) به دوران پس از رحلت رسول خدا و آغاز کشمکش بین مسلمین بر سر خلافت برمی‌گردد که این دوران برای علی ابن ابیطالب(ع) بسیار سخت و مسئولیت آور بود.

حجت الاسلام محمودی در ادامه افزود: حضرت علی(ع) بعد از رحلت رسول خدا با چند گروه تقابل داشت و این گروه ها به دنبال حذف ایشان  بودند و بارها علیه امام توطئه و نفاق کردند.

مدیر مدرسه سفیران هدایت بیجار در ادامه با اشاره به این که نهج البلاغه تمام نیازهای امت اسلام را به زبانی ساده و شیوا بیان و برای آن راه حل قرار داده است، اظهار کرد: تدریس، تحلیل و تفسیر نهج البلاغه، یکی از عناوین مهم درسی حوزه های علمیه سراسر کشور باشد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha