شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
میلاد حضرت علی

حوزه/ امام‌جمعه صفاشهر، حضرت علی(ع) را شخصیت ممتاز تاریخ دانست و گفت: اگر حضرت علی (ع) نبود، امروز ارزش‌های انسانی وجود نداشت و زندگی بشر از تمدن، فرهنگ و آمال و آرزوها بی‌بهره بود.

حجت‌الاسلام عادل حاجی پور در گفت‌وگو با خبرنگار «حوزه» در شیراز، با اشاره به ولادت حضرت امیرالمؤمنین(ع) اظهار داشت: شخصیت ممتاز امیرالمؤمنین (ع) آیینه تمام‌نمای حق است.

وی در ادامه به تبیین شخصیت حضرت علی(ع) پرداخت و اضافه کرد: امیرالمؤمنین(ع) شخصیت و وجود بی‌بدیلی است که برای همه نسل‌های بشر در تمام ابعاد وجودی و بخش‌های مختلف زندگی، درس‌های جاودانه و فراموش ناشدنی دارد.

امام‌جمعه صفاشهر با تصریح اینکه اگر حضرت علی(ع) را شناختیم، آن هنگام است که در مقابل عظمت حضرت تعظیم خواهیم کرد، افزود: پیرامون هیچ شخصیتی در دنیا این‌قدر کتاب نوشته‌نشده که در مورد وجود نازنین امیرالمؤمنین (ع) نوشته‌شده است که بیانگر شخصیت بزرگ حضرت است.

حجت‌الاسلام حاجی پور در ادامه بیان داشت: دنیایی که با وسوسه‌های خودش قوی‌ترین انسان‌ها را به دام می‌اندازد، در مقابل علی(ع) زانو می‌زند و عاجز است، حضرت امیر(ع) دارای شخصیتی است که در محراب عبادت و مناجات، در زهد و ارتباطش باخدا درس‌هایی فراموش ناشدنی دارد.

وی اظهار کرد: حضرت علی(ع) شخصیت ممتازی است که در عرصه جهاد برای برپاداشتن خیمه حق و عدالت از آن روزی که بار رسالت به دوش نبی مکرم خدا (ص) گذاشته شد، نخستین مبارز و مجاهد همراه در کنار رسول (ع) در دوران نوجوانی بود، تا آن لحظه‌ای که سر بر بستر رحلت و اقامت از این دنیا و کوچ به عالم آخرت می‌گذارد، باز آن فرد که سر مبارک رسول (ع) را به دامن می‌گیرد، علی(ع) است و پس از ایشان نیز پرچم‌دار اسلام و توحید و حقیقت ناب در عالم است.

امام‌جمعه صفاشهر با اشاره به اینکه حضرت علی (ع) مثل کوه در برابر مصیبت‌ها و بلاها استوار بودند، تأکید کرد: اگر حضرت علی (ع) نبود، امروز ارزش‌های انسانی وجود نداشت و زندگی بشر از تمدن، فرهنگ و آمال و آرزوها بی بهره بود، حضرت به عالم نشان داد که می‌توان با معنویت و فضیلت در اوج بزرگی زندگی کرد.

حجت الاسلام حاجی پور در پایان مطرح کرد: روز ولادت امیرالمؤمنین (ع)، روز پدر نامیده شده است؛ شایسته است به یاد پدر غریب و مظلوم‌مان امام عصر (عج) باشیم، به یاد پدر معنوی شهدای مدافع حرم شهید حاج قاسم سلیمانی باشیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha