جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید احمد حسینی خراسانی

حوزه/عضو خبرگان رهبری با اشاره به فضیلت‌های بی‌شمار ماه رجب، گفت: ماه رجب، ماه آمرزش و رفع گناهان است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید احمد حسینی خراسانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه ضمن تبریک میلاد امام علی (ع) به همه مسلمانان عالم اظهار داشت: در میان ماه‌های سال شعبان، رجب و رمضان به‌عنوان بافضیلت ترین ماه‌ها شناخته می‌شوند به‌طوری‌که علما و بزرگان به استناد روایات و احادیث بارها از فضیلت‌های این ماه‌ها سخن گفته‌اند.

وی ادامه داد: در این 3 ماه ابواب رحمت الهی بر روی بندگان خاص الهی باز است مخصوصاً ماه رجب که مقدمه ماه شعبان و رمضان هستند.

 حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی خراسانی ابراز داشت: در این ماه استغفار فراوان مورد سفارش قرارگرفته است و یکی از آثار استغفار این است که باعث رفع و آمرزش گناهان می‌شود.

وی ادامه داد: علاوه بر این استغفار موجب گشایش در زندگی انسان می‌شود و اکسیر عظیمی است که جامعه را از آلودگی‌ها و غبار و گناه پاک می‌کند.

اگر یک جامعه از آلودگی گناه پاک شوند مشمول رحمت خاص خداوند قرار می‌گیرند

عضو خبرگان رهبری بیان داشت: سیزدهم، چهاردهم و پانزدهم ماه رجب ایام البیض نامیده می‌شود که دارای فضیلت فراوان است.

وی تأکید کرد: برای نیمه ماه رجب عمل بااهمیت و گشایش گرام داود مورد سفارش قرارگرفته است که بهتر است مؤمنان در این ایام آن ر ا موردتوجه قرار دهند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی خراسانی ابراز داشت: ما بایستی از این سفره‌های عظیم آسمانی که خداوند برای ما گسترانیده به اقتضای لطف و کرمش استفاده کنیم.

وی به شیوع بیماری کرونا در کشور اشاره کرد و گفت: در این روزهای عزیز و بافضیلت با توسل به اولیای خدا و تضرع و گریه و اشک و آه از خداوند بخواهیم که این بلیه ای که بر جوامع بشری نازل‌شده است را از بین ببرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی خراسانی به سیره و سلوک امام اول شیعیان اشاره کرد و بیان داشت: ما در این شرایط باید همانند حضرت امیر (ع) به فکر دیگران باشیم و یکدیگر را یاری‌رسانی کنیم تا از این بحران عبور کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha