سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
کمک به مناطق سیل زده سیستان

مجموعه حوزوی الزهرا(س) گرگان، در پی وقوع حادثه سیل در مناطق سیستان و بلوچستان، با تشکیل ستاد مردمی به جمع آوری کمک های مردمی پرداخت و کمکی به ارزش ۵۰ میلیون تومان به این مناطق سیل زده ارسال کردند.

خانم مریم میرکریمی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در گرگان، در خصوص کمک به مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان، با استناد به روایتی از امام رضا(ع) «بهترین و بالاترین صدقه را، کمک به افراد آسیب دیده و ناتوان دانست».

وی خاطرنشان کرد: با نگاهی اجمالی به آیات، روایات و سیره انبیاء و اولیاء، بعد از انجام واجبات، هیچ امری، مانند نیکی و خدمت به بندگان، باعث تقرب انسان به درگاه الهی نمی‌شود.

مدیر مجموعه حوزوی الزهرا(س) گرگان ادامه داد: ارزش و ثواب خدمت به خلق به حدی است که در قرآن و عترت، ارزش و دستگیری از دیگران، نسبت به برخی اعمال عبادی نظیر حج یا عمره مستحب، از ثواب والاتری برخوردار است.

میرکریمی اضافه کرد: در وقوع حوادثی مانند سیل و زلزله که موجب بروز خسارت می‌شود، نقش مردم بیش از هر زمان دیگر نمود پیدا می‌کند، چنانچه نمونه بارز آن را در حادثه سیل استان های گلستان و لرستان شاهد بودیم.

وی، نقش و حضور طلاب را در کنار دیگر اقشار برای خدمت رسانی به مناطق سیل زده، پرشور و قابل تحسین دانست و اضافه کرد: ارائه خدماتی نظیر جمع آوری کمک های نقدی و غیرنقدی، تشویق عموم مردم برای کمک به مناطق سیل زده در قالب تبلیغ چهره به چهره و مجازی، وظیفه انسانی، دینی و اخلاقی طلاب است.

مدیر مرکز پژوهشی الزهرا(س) گرگان اظهار کرد: مجموعه حوزوی الزهرا(س) گرگان، در پی وقوع حادثه سیل در مناطق سیستان و بلوچستان، با تشکیل ستاد مردمی به جمع آوری کمک های مردمی پرداخت.

میرکریمی، از جمله اقلام جمع آوری شده برای کمک رسانی به مردم سیل زده را مواد غذایی، البسه، پتو، تشک و بالش برشمرد که در مجموع ارزش این کمک ها به مبلغ ۵۰ میلیون تومان برآورد شده است.

بر اساس این گزارش، در فروردین سال جاری و وقوع سیل در استان گلستان، مجموعه حوزوی الزهرا(س) گرگان با دریافت کمک های مردمی و حوزوی، کمک رسانی فراوانی در زمینه های مختلف انجام دادند. همچون پخت روزانه ۱۰۰۰ پرس غذا، تهیه اقلام بهداشتی، البسه و لوازم خانگی و ... .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha