جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
برهم صالح رئیس جمهور عراق

حوزه/ حسین الکنانی تحلیلگر سیاسی عراق با بیان اینکه برهم صالح رئیس جمهور عراق در خصوص انتخاب نامزد نخست وزیری عراق تسلیم آمریکاست، افزود: آمریکا تلاش می کند نخست وزیری بیاید که در چارچوب شاخص های آمریکایی باشد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حسین الکنانی تحلیلگر سیاسی عراق با بیان اینکه برهم صالح رئیس جمهور عراق در خصوص انتخاب نامزد نخست وزیری عراق تسلیم آمریکاست، افزود: آمریکا تلاش می کند نخست وزیری بیاید که در چارچوب شاخص های آمریکا باشد.

وی اشاره کرد: برهم صالح رئیس جمهور عراق کاملاً تسلیم خواسته آمریکاست و برنامه های آن را در عراق اجرایی می کند و بار ها نامزدهایی که از سوی فراکسیون بزرگتر معرفی شده را ناکام گذاشته است.

الکنانی تصریح کرد: وضعیت سیاسی کنونی عراق نتیجه تخلف برهم صالح از قانون اساسی است، به ویژه که وی اختیار ندارد که هرگونه بخواهد نامزد نخست وزیری را انتخاب کند.

تحلیلگر سیاسی بیان داشت: برهم صالح با هدف کسب رضایت دولت آمریکا، دولت عراق را متوقف کرده و با نامزد هایی که از سوی فراکسیون بزرگتر معرفی می شوند، مخالفت می کند.

وی در پایان گفت: واشنگتن تلاش می کند، نخست وزیری بیاید که مطابق شاخص ها و خواسته های آنها باشد، لذا این مسئله خطری برای روند سیاسی عراق به شمار می رود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha