شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
سخنرانی آیت الله موسوی جزایری در آیین اختتامیه سومین جشنواره علامه حلی در خوزستان

حوزه/ رئیس شورای حوزه علمیه خوزستان گفت: در سفری که به هند داشتم، بعد از سخنرانی در کنفرانس اسلام و صلح جهانی، یکی از رهبران هندوها شروع به سخنرانی کرد که بیشتر سخنرانی خود را به مناقب امام علی(ع) اختصاص داد، اما در پایان گفت به این مقدار راضی نیستم و از مناقب و مصائب امام حسین(ع) سخن گفت و حضار را به گریه انداخت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، آیت الله موسوی جزایری، رئیس شورای حوزه علمیه خوزستان، صبح امروز در دیدار استاندار خوزستان و هیئت همراه، با اشاره به کرامات حضرت علی(ع)، اظهارداشت: در تاریخ جزء متواترات است که تنها کسی که در کعبه متولد شده، وجود نازنین علی بن ابی‌طالب(ع) است.

وی با اشاره به سفر سال گذشته خود به هند، گفت: در هند، مرقد مطهری بود به نام خواجه نظام الاولیاء که از عرفای بزرگ بود. در آنجا مراسمی برگزار شد و عده‌ای به شعرخوانی در وصف امیرالمؤمنین(ع) پرداختند که بسیاری از آن‌ها را سنی‌ها و هندوها تشکیل می‌داد.

آیت الله موسوی جزایری افزود: در همان سفر بعد از سخنرانی در کنفرانس اسلام و صلح جهانی، یکی از رهبران هندوها شروع به سخنرانی کرد که بیشتر سخنرانی خود را به مناقب امام علی(ع) اختصاص داد اما در پایان گفت به این مقدار راضی نیستم و از مناقب و مصائب امام حسین(ع) سخن گفت و حضار را به گریه انداخت.

رئیس شورای حوزه علمیه خوزستان، رابطه هندوها با شیعیان را بسیار خوب عنوان کرد و گفت: هندوها و رهبرانشان به شیعیان از آن جایی که پیروی ۵ تن هستند، احترام خاصی برای مسلمین قائل هستند.

وی افزود: با آمدن نخست‌وزیر جدید که ارتباط خوبی با اسرائیل غاصب دارد با وضع قوانین جدید در حال تیره کردن رابطه میان مسلمانان و هندوهاست.

آیت الله موسوی جزایری در پایان گفت: این فتنه‌ای که برآمده از آمریکا و اسرائیل غاصب است، باید توسط دولت هند پایان پذیرد، در غیر این صورت، زوال خودش را نزدیک کرده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha