جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دوره «گفتگوی مسیحی مسلمان» در دانشگاه میلواکی توجه دانشجویان را جلب کرد

حوزه/ دانشجویان مسلمان و مسیحی که درکلاسی برای آشناسازی  با شباهت ها و اختلافات میان  دو دین اسلام و مسیحیت شرکت کرده اند می گویند که شباهت های زیاد میان دو دین، آنها را متعجب ساخته است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از  tmj۴، دانشگاه مارگت، یک دانشگاه مسیحی خصوصی در میلواکی واقع  در ایالت ویسکانسین آمریکا، هم اکنون دوره جدیدی برای آشناسازی دانشجویان با شباهت ها و اختلافات میان ادیان اسلام و مسیحیت ارائه می دهد. این دوره با عنوان «گفتگوی مسیحی مسلمان» به مباحث مختلفی پیرامون هر دو دین می پردازد.

دانشجویان در این دوره می گویند از شباهت هایی که میان هر دو دین وجود دارد متعجب شده اند.

وی گفت: من نمی دانستم که مسیح برای آنان مورد احترام است. از مریم بسیار سخن می گویند و در حقیقت یکی از فصول قرآن (سوره) مریم نامگذاری شده است.

 جواجه احمد دانشجوی امور مدیریت مالی و حسابداری نیز با بیان اینکه  این کلاس مورد علاقه او بوده می گوید: من یک مسلمان اهل سنت هستم و همه دانشجویان از شباهت ها و مشترکات میان دو دین تعجب کرده بودند. چیزهای جالبی که حتی خود من هم قبلا ندیده بودم.

 عرفان عمر یکی از اساتید دانشگاه در این دوره تدریس می کند می گوید با وجود اینکه این کلاس یک سکوی موعظه محسوب نمی شود اما امیدوار است سبب درک متقابل بهتری برای دانشجویان گردد.

کیت هنسی، از دانشجویان  که در خانواده ای کاتولیک بزرگ شده می گوید: در ادیان یهودیت و مسیحیت، کسانی هستند که موهایشان را می پوشانند، بنابراین همیشه تشخیص دین افراد از روی ظاهرشان کار ساده ای نیست.

هنسی گفت: تمام ادیان که دکتر عمر در مورد آنها صحبت می کند بر این باور هستند که باید همسایه خود را دوست داشته باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha