پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مجتمع

حوزه/ سردار سید محمد تقی شاهچراغی از اختصاص مجتمع فرهنگی یاوران مهدی (عج) برای گذراندن دوره نقاهت بهبود یافتگان کرونا ترخیص شده از بیمارستان‌های قم خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه سردار سید محمد تقی شاهچراغی فرمانده سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) در حاشیه بازدید از مجتمع فرهنگی یاوران مهدی (عج) در منطقه جمکران قم اظهار داشت: این مجتمع از روز شنبه ۱۷ اسفند برای اسکان بهبود یافتگان کرونا اختصاص داده شده و بیماران کرونایی بهبود یافته و ترخیص شده از بیمارستان ها، تا بهبودی کامل و خارج شدن از حالت ناقل بودن در این مکان، دوران نقاهت را پشت سر می‌گذارند.

وی افزود: مرکز فوق با ۸۰۰ تخت خواب ضدعفونی شده شامل دو بخش ویژه خواهران و برادران، با همکاری مجموعه‌ای از نیروی انسانی و کادر پزشکی و پرستار خانم و آقا تشکیل شده و تاکنون ۲۰ بیمار ترخیص شده با رضایت خانواده هایشان به این مکان منتقل شده‌اند.

فرمانده سپاه امام علی بن ابی طالب (ع) بیان کرد: نقاهتگاه یاوران مهدی (عج) با ایجاد هماهنگی بین تمام ارگان‌ها متشکل از هلال احمر، نیروی انتظامی، طلاب جهادی، خیرین، دانشکده علوم پزشکی و مرکز بهداشت احداث شده‌است و در نظر دارد جهت تامین ظرفیت بیمارستان ها، بیمارانی که ضرورت به نگهداری بیشتری دارند تا دوران بهبودی کامل زیر نظر پزشک در این مرکز نگهداری کند.

شاهچراغی همچنین از همشهریان خواست، دورانی که بیماران در این مرکز بستری هستند جز مواقع ضرورت جهت عیادت به آنجا مراجعه نکنند.

وی همچنین درباره دیگر اقدامات سپاه استان قم در خصوص مقابله با شیوع بیماری ناشی از ویروس کرونا ابراز کرد: از روزهای ابتدایی شیوع ویروس کرونا در قم تاکنون سپاه استان به درخواست دانشگاه علوم پزشکی و مجموعه مدیریت استان و با استفاده از ظرفیت بسیجیان جهادگر و رده‌های مختلف سپاه، اقداماتی را در ۱۰ محور انجام داده است.

فرمانده سپاه امام علی بن ابی طالب (ع) افزود: سپاه پاسداران در زمینه‌های مختلفی از جمله توزیع ۱۸۲هزار بسته بهداشتی در سه مرحله بصورت خانه به خانه، عملیات ضدعفونی اماکن درمانی، زیارتی و عمومی و همچنین استقرار بیمارستان سیار نیروی زمینی سپاه با ظرفیت پذیرش ۲۰۰ بیمار فعالیت داشته و تا زمان حل این مشکل به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

شاهچراغی ادامه داد: همچنین تامین کادر درمانی چهار ایستگاه سیار ستاد اجرایی فرمان امام (ره) که از تاریخ هشتم اسفند ماه در مناطق آذر، شیخ آباد، شهر قائم و میدان نبوت برپا شده و تا کنون چهار هزار و ۳۷۳ مراجعه کننده داشته است از جمله این اقدامات بوده است.

وی همچنین با اشاره به کنترل ورودی و خروجی عوارضی قم_‌تهران، قم_کاشان و راه آهن گفت: این طرح از ۱۴ اسفند ماه توسط ۳۰نفر از نیروهای یگان فاتحین هر روزه در حال انجام است و موارد مشکوک به مراکز درمانی انتقال داده می‌شود.

شاهچراغی پیگیری تولید ماسک با پارچه سه لایه به همت بسیج دانشجویی و با کمک خیرین و ضدعفونی مساجد، اماکن عمومی و عابربانک‌ها توسط بسیج محلاتی را بخش دیگری از اقدامات نام برد و عنوان کرد: همچنین مشارکت در طرح «بسیج ملی مبارزه با کرونا» با همکاری اداره کل بهداشت قم و مقابله با محتکرین و اخلالگران سیستم توزیع اقلام بهداشتی در سطح استان از دیگر برنامه‌ها و طرح‌های سپاه استان قم در مقابله با شیوع بیماری کرونا بوده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • محمدی IR ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۹
    0 0
    احسنت بر شما و تشکر میکنم از این تلاش بی وقفتون برای خدمت رسانی به بیماران بی پناه. یه سوال داشتم،آیا هنوز هم این مرکز فعال هست؟