جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت‌الاسلام‌والمسلمین حجت‌الله بیات

حوزه/استاد حوزه و دانشگاه بابیان این‌که صبر و آرامش رمز عبور از وضعیت فعلی است، گفت: خانواده‌ها برای مقابله با بیماری کرونا باید تدابیر لازم را بیندیشند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حجت‌الله بیات در گفتگو با  خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به شیوع بیماری کرونا در کشور و تعطیلی مدارس و مراکز دانشگاهی و حوزوی اظهار داشت: امروز شیوع بیماری کرونا یک واقعیت است که نه‌تنها که کشور ما بلکه کل جهان را در برگرفته است و باید به‌صورت منطقی و واقع‌بینانه با ین موضوع برخورد کنیم.

وی ادامه داد: در مقابل این مشکل و بیماری نباید منفعل باشیم و قدرت دفاعی بدنمان را نباید از دست بدهیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین بیات ابراز داشت: هر یک آر اعضای خانواده باید به‌نوبه خود، توانایی و ایمنی بدن خودش را افزایش دهد تا در صورت بروز مشکل و یا خدای‌نکرده ابتلا به این بیماری آمادگی کافی برای غلبه بر آن را داشته باشد.

وی بابیان این‌که همه مردم باید به یکدیگر آرامش بدهند، تأکید کرد: به‌هرحال هر خانواده یک‌نهاد و اداره است و باید در خود خانواده مقررات بهداشتی و ایمنی چیده شود.

عضو هیئت‌علمی دانشگاه قرآن و حدیث به تعطیلات مراکز آموزشی اشاره کرد و افزود: این تعطیلات در کنار توصیه‌های پزشکان برای حضور بیشتر اعضای خانواده در منزل موجب شده است که کانون‌های خانواده این روزها گرم‌تر و البته با شرایط خاصی همراه باشد.

وی ادامه داد: خانواده‌هایی که فرزند دانش‌آموز و یا دانشجو دارند فرزندانشان با یک ماه تعطیلی آن‌هم در بین سال تحصیلی مواجه هستند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین بیات افزود: این تعطیلات با زمان‌های دیگر تفاوت دارد و درواقع ناخواسته است.

وی تصریح کرد: اولاً این تعطیلات طولانی است و لزوماً با توصیه‌های بهداشتی باید در خانه بمانیم و نکته مهم‌تر این‌که قرار است در محیط خانواده و جامعه پیشگیری کنیم

معاون گروه روانشناسی و ارتباطات دانشگاه قرآن و حدیث تأکید کرد: این محدودیت‌ها اقدام عاقلانه و علمی است و ضرورت پیشگیری اقتضا می‌کند به نکات بهداشتی توجه کنیم.

وی ادامه داد: توصیه‌شده که کمتر بیرون برویم و فرصت مسافرت رفتن نیز نداریم و جالب اینجاست که به مهمانی نیز نمی‌توانیم برویم و نگاه پیشگیرانه داشته باشیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین بیات خاطرنشان کرد: ویژگی دیگر این دوران شیطنت‌هایی است که رسانه‌های معاند انجام می‌دهند و نوعی ترس و نگرانی را در جامعه به وجود آورده‌اند.

وی تأکید کرد: هر نوع اطلاعاتی که به ما استرس و ترس وارد می‌کند را باید کنار بگذاریم و فقط اطلاعاتی که کمک می‌کند به قوی‌تر شدن روحیه ما را در دستور کار قرار بدهیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین بیات ابراز داشت: صبر و آرامش در این ایام به‌شدت مورد تأکید است و بدانیم با چنین تعطیلاتی روبرو هستیم که باید بهترین بهره را از آن ببریم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha