جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مدیر حوزه علمیه خواهران فارس

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران استان فارس گفت: در شریعت اسلام هیچ گاه دعا و توسل در مقابل اصول بهداشتی نبوده بلکه مشوق اصول بهداشتی است.

حجت الاسلام والمسلمین عبدالرضا محمودی در گفت و گو با خبرنگار «حوزه» در شیراز، ضمن تشکر و قدردانی از زحمات کادر پزشکی استان و کشور، اظهار داشت: امیدواریم بتوانیم شیوع و انتشار ویروس کرونا را که این روزها موضوع نخست کشورهای جهان شده است با صبر و تلاش همگانی شکست دهیم.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان فارس، بیانات مقام معظم رهبری پیرامون کرونا مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند  این بیماری را بیش تر از آنچه که است وزن گذاری نکنید، اغراق و بزرگ نمایی نه تنها به حل مسئله کمک نمی کند بلکه موجب افزایش استرس و در نتیجه موجب کاهش ایمنی بدن و همچنین موجب ترس عمومی می شود، یکی از نتایج این بزرگ نمایی ها بروز خودمحوری و احتکارها در جامعه می شود.

وی با تاکید بر لزوم عمل به دستورات پزشکی، عنوان کرد: عملکرد مراقبتی مردم نقش تعیین کننده ای در ریشه کن کردن این بیماری داشته و طلاب می توانند نقش مهمی در تشویق مردم برای عمل کردن به توصیه های پزشکی و در خانه ماندن داشته باشند.

حجت الاسالم محمودی افزود: علیرغم سعی دشمنان در ایجاد ترس و اضطراب برای مردم، پزشکان در خط مقدم سلامت و ایثار تابلویی از عشق و توانمندی را به نمایش گذاشتند، طلاب نیز با صبر و ایثار و حضور در صحنه و لسان خیرخواهانه نقش التیام بخش دردهای مردم ایفا می کنند.

وی بیان داشت: با توجه به سیره معصومین(ع) هیچ تقابلی بین اسلام و علم نیست؛ در شریعت اسلام هیچ گاه دعا و توسل در مقابل اصول بهداشتی نبوده، بلکه مشوق اصول بهداشت است.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان فارس در پایان ابراز کرد: با توجه به اینکه دروس حوزه به صورت حضوری برگزار نمی شود طلاب عزیز وظیفه دارند با درک مقتضیات زمان دروس را به صورت مجازی دریافت و با جدیت به فراگیری علوم اهتمام ورزند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha