دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
ویروس کرونا

حوزه/رئیس مرکز بهداشت شهرستان قم با اشاره به اهمیت شناسایی زودهنگام مبتلایان به بیماری کرونا، گفت: شهروندان قمی در غربالگری الکترونیکی این بیماری شرکت کنند.

باقر محمودی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه بابیان این‌که جلوگیری از شیوع بیماری کرونا در کشور و به‌خصوص شهر قم وظیفه‌ همه شهروندان است، اظهار داشت: رعایت اصول بهداشتی و توجه به دستورالعمل‌هایی که توسط دانشگاه علوم پزشکی و مراکز بهداشتی اعلام می‌شود، باید بیش‌ازپیش موردتوجه قرار بگیرد.

وی شناسایی هر چه زودتر بیماران مبتلا به ویروس کرونا را مهم و ضروری برشمرد و ابراز داشت: وزارت بهداشت به همین منظور سامانه خودارزیابی الکترونیکی کرونا به آدرس اینترنتی salamat.gov.ir را راه‌اندازی کرده است تا شناسایی بیماران مبتلا زودتر انجام شود.

محمودی ضمن دعوت از شهروندان برای مراجعه و تکمیل کردن این فرم خودارزیابی بیان داشت: در این سامانه پس از ورود و پاسخ به پرسش‌های موجود، چنانچه فردی مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا شناسایی شود، پیگیری مراقبتی از طریق واحدهای بهداشتی و درمانی وزارت بهداشت برای وی انجام خواهد شد.

وی بابیان این‌که سیستم به‌صورت خودکار پیامکی را بعد از تکمیل فرم ارسال می‌کند، تأکید کرد: هم‌وطنان پس از ورود به سامانه به نشانی salamat.gov.ir و تکمیل پرسشنامه مربوطه و ورود شماره تلفن همراه، پیامکی در مورد وضع سلامتی خود دریافت خواهند کرد.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان قم افزود: در مورد افرادی که مشکوک به این بیماری باشند، در پیامک ارسالی راهنمایی لازم را ارائه می‌شود که می‌تواند بسیار مفید باشد.

وی خاطرنشان کرد: از همه شهروندان تقاضا داریم با مراجعه به این سامانه در این غربالگری الکترونیکی شرکت کنند و ما را در ارائه خدمات دقیق‌تر و منظم‌تر یاری کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • بیمارمشکوک. فاطمه IR ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    0 0
    سلام.هرجازنگ زدم جوابگو نبودند.