پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
محمد بیابانی

حوزه/ حجت الاسلام بیابانی از نویسندگان و محققین حوزوی با تاکید بر لزوم دعوت همگانی برای پیوستن به پویش کتابخوانی در منزل، چند کتاب پیشنهادی خود برای مطالعه در این ایام را معرفی کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، در این روزها و شب ها که به جهت شیوع کرونا و الزامات ناشی از پیشگیری در این باره بیشتر مردم عملاً خانه نشین هستند، لاجرم اوقات فراغت بیشتری هم در اختیارشان است که به خصوص این ایام، فرصت خوبی است برای مطالعه کتاب های مورد علاقه و یا تماشای فیلم در جمع خانواده.

در این باره از نویسندگان و اهالی فرهنگ خواسته ایم که چند کتاب و فیلم مورد علاقه خود را به مردم و خانواده ها پیشنهاد کنند که ان شاءالله در سلسله مطالبی از این دست، گزینه های پیشنهادی آنان را با شما مخاطبان عزیز و همیشه همراه در میان خواهیم گذاشت.

حجت الاسلام و المسلمین محمد بیابانی با بیان این که ما باید لذت کتاب و کتاب خوانی را قبل از هر چیز در نهاد خانواده به فرزندان خود بچشانیم، اظهار داشت: خوشبختانه کتب بسیار خوبی وجود دارد که در این ایام که مردم بیشتر در خانه ها هستند می توانند با آن ها مأنوس باشند همچون کتب علمی در رابطه با اعتقادات ما شیعیان از جمله کتاب ارزشمند" اثبات ولایت" مرحوم علامه نمازی و نیز کتاب دیگری که اخیراً از ایشان در قالب داستان و رمان منتشر شده با عنوان "تاریخ فلسفه و تصوف" که پیشنهاد می کنم علاقه مندان به این مباحث حتماً آن را مطالعه کنند.

وی افزود: کتاب " اثبات ولایت" را انتشارات ولایت مشهد منتشر کرده و کتاب "تاریخ فلسفه و تصوف" نیز با رویکرد تبیین اعتقادات اصیل شیعه در مقابل نظرات عرفانی دیگران چاپ شده که همان طور که عرض کردم قالب رمان و داستان دارد و لذا برای نسل جوان نیز جذابیت های خاص خود را به همراه دارد.

این نویسنده و پژوهشگر حوزوی همچنین گفت: بنده نیز البته کتاب هایی دارم که برخی از آن ها را برای شیفتگان کتاب و کتاب خوانی پیشنهاد می کنم از جمله کتاب "مهدویت؛ حاکمیت مطلق خداوند در خلق" که به همت انتشارات رسالت و با موضوع تبیین وظایف شیعیان در زمان غیبت و نیز بیان شرایط و ویژگی های دولت حضرت حجت(عج) نگاشته شده است.

وی افزود: کتاب دیگر بنده عنوانش"رجعت" است و علاوه بر این پیشنهاد می کنم دوستان علاقه مند، کتاب "اخلاق فطری" را نیز بخوانند که در زمینه آثار و فواید افعال انسان در اخلاق اعم از تأثیر رفتار، گفتار، خوردنی ها و پوشیدنی ها و نیز نوع گفتگو و مصاحبت در اخلاق انسان است.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha