شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حیدری ابهری

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین حیدری ابهری ضمن بیان چند پیشنهاد به خانواده ها برای مطالعه کتاب و نیز گزینه هایی برای تماشای فیلم، از مردم خواست که در این روزهای پس از شیوع ویروس کرونا و فرصت در خانه بودن برای صحبت کردن با یکدیگر و تمرین گفتگو نهایت استفاده را ببرند.

به گزارش خبرگزاری حوزه در این روزها و شب ها که به جهت شیوع کرونا و الزامات ناشی از پیشگیری در این باره بیشتر مردم عملاً خانه نشین هستند، لاجرم اوقات فراغت بیشتری هم در اختیارشان است که به خصوص این ایام، فرصت خوبی است برای مطالعه کتاب های مورد علاقه و یا تماشای فیلم در جمع خانواده.

در این باره از نویسندگان و اهالی فرهنگ خواسته ایم که چند کتاب و فیلم مورد علاقه خود را به مردم و خانواده ها پیشنهاد کنند که ان شاءالله در سلسله مطالبی از این دست، گزینه های پیشنهادی آنان را قید می کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین غلامرضا حیدری ابهری اظهار داشت: یکی از پیشنهادهای بنده در حوزه کتاب، مجموعه پنج جلدی کتاب "ادب الهی" مرحوم آیت الله مجتبی تهرانی به خصوص جلد چهارم آن با عنوان "حیا، موهبتی الهی" است که بسیار خواندنی و جذاب و آموزنده برای همه اعضای خانواده است.

وی افزود: همچنین کتاب "نفحات نفت" نوشته رضا امیرخانی را پیشنهاد می کنم که هم قلم روان و خوبی دارد و هم حاوی نکات جذابی برای جامعه امروز ماست. کتاب پیشنهادی دیگر نوشته داود امیریان با عنوان "زندگی به سبک تانک" است که نگاه طنز به جنگ دارد.

این نویسنده حوزوی همچنین گفت: از کتاب های خارجی، مجموعه آثار دکتر زئوس را توصیه می کنم که نشر افق آن ها را منتشر کرده است

وی بیان داشت: همچنین از مجموعه کتاب های خودم نیز دو کتاب نام می برم که یکی عنوانش" زندگی با ضرب المثل ها" است از نشر کتابک و دیگری کتاب "خدایا اجازه" که نشر جمال آن را منتشر کرده است.

حجت الاسلام و المسلمین حیدری ابهری در ادامه افزود: در زمینه فیلم های سینمایی، دو فیلم را پیشنهاد می کنم؛ "ابد و یک روز" ساخته سعید روستایی که تبعات اعتیاد به مواد مخدر را به طرز جالبی به مخاطب بیان می کند و دیگری " کوچه بی نام" به کارگردانی هاتف علیمردانی  که بی سر و ته بودن عشق های مجازی را به تصویر می کشد.

این مشاور امور خانواده همچنین در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: در کنار این کتاب ها و فیلم ها، پیشنهاد مشخص بنده برای خانواده ها این است که از فرصتی که الان داریم برای حرف زدن در کانون خانواده به درستی استفاده کنیم. متاسفانه ما به جهت درگیر شدن بیش از حد در فضای مجازی کمتر مجال با هم صحبت کردن در خانه را پیدا می کنیم و از سویی باید آداب و مهارت آن را فرا بگیریم.

وی افزود: چه خوب است که حتی در مطالعه کتاب های خوب نیز درباره محتوای آن ها با هم حرف بزنیم. باید بکوشیم که تمرین گفتگو داشته باشیم و به خصوص سعی کنیم شنونده خوبی برای حرف های دیگران باشیم

وی در خاتمه گفت: در کنار بحث مطالعه و دانش اندوزی که داریم، این ایام فرصت خوبی است که از رهگذر مصاحبت با هم، تجربه های مفید زندگی روزمره را با هم به اشتراک بگذاریم و از همدیگر نکاتی را یاد بگیریم که همین مساله باعث تقویت صمیمت و گرمای کانون خانواده نیز می شود.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha