چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام والمسلمین محمد ملک زاده

حوزه/ عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی بر لزوم ساخت هر چه بیشتر و بهتر فیلم و سریال با محوریت نشان دادن سبک زندگی شهدا تأکید کرد.

حجت الاسلام و المسلمین محمد ملک زاده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با بیان این که به تعبیر مقام معظم رهبری، شهدا مظهر قدرت ایران هستند، اظهار داشت: ما باید این مساله را به خوبی در عرصه هنر و ادبیات به تصویر بکشیم و به خصوص با توجه به مخاطبان انبوه فیلم و سریال در زمانه کنونی، می بایست گام بزرگتر و تأثیرگذارتری در این زمینه برداریم.

وی افزود: البته خوشبختانه چه در سینما و چه در تلویزیون در سال های اخیر فیلم ها و سریال های خوبی در خصوص شهدای والامقامی چون شهید بابایی، شهید چمران، شهید کاوه، شهید باقری و جاویدالاثر حاج احمد متوسلیان ساخته شده که با استقبال خوب مردم نیز همراه بوده و باید این جریان مبارک با قوت هر چه بیشتر ادامه پیدا کند.

این محقق و پژوهشگر حوزوی همچنین گفت: علاوه بر فیلم و سریال یکی دیگر از قالب های بسیار جذاب برای به تصویر کشیدن سیره و سبک زندگی شهدا، تولید مستند است که می توان به این وسیله با اقشار مختلف مردم در این عرصه ارتباط لازم را برقرار نمود که البته در این رابطه باید چه صدا و سیما و چه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از مستندسازان جوان و مؤمن و انقلابی که دغدغه این کارها را دارند به خوبی حمایت کنند.

وی با بیان این که اهتمام لازم در زمینه تبیین و معرفی سیره و سبک زندگی شهیدان، یکی از وظایف مهم رسانه ای همه ماست، افزود: به خصوص در مواجهه با نسل جوان ما باید بتوانیم به درستی این الگوهای ارزشمند را معرفی کنیم و گرنه نخواهیم توانست اثرگذاری لازم را در این رابطه بر گروه مخاطب نسل جدید داشته باشیم.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha