جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حمل و نقل عمومی

حوزه/ مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم گفت: به طور میانگین تراکنش کارت‌بلیط ناوگان اتوبوسرانی بیش از ۵۰ درصد کاهش داشته است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، امیر یزدی با بیان اینکه با وجود اینکه کم‌شدن مسافر موجب متضرر شدن ناوگان حمل و نقل عمومی است اما در این شرایط کاهش مسافر ضروری است، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین نکات مقابله با این بیماری عدم تردد در فضای شهر و تماس با دیگران است.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم با تاکید بر اینکه کاهش مسافر هزینه‌های زیادی را به شهر تحمیل می‌کند، بیان کرد: با وجود اینکه اتوبوس‌ها خالی در شهر تردد می‌کنند و هزینه دارند اما جای خوشحالی دارد که مردم در این شرایط در خانه مانده‌اند و نکات بهداشتی را رعایت می کنند.

یزدی بیان کرد: ما تاکید داریم که اتوبوس‌ها خالی در شهر تردد کند تا مردم مطمئن باشند که خدمات عمومی تعطیل نشده اما با این حال خواهشمندیم که حتی‌الامکان تردد بی‌مورد در شهر صورت نگرفته تا این خطر رفع شود.

وی گفت: یکم اسفندماه و پس از اعلام شیوع ویروس کرونا نسبت به هفته قبل از آن تا ۹ اسفند کاهش استفاده از ناوگان داشته‌ایم؛ یک اسفندماه ۵۰ درصد کاهش تراکنش کارت‌بلیط صورت گرفته است.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم خاطرنشان کرد: کاهش تراکنش‌های اتوبوس همینطور تا سه شنبه هفته بعد از آن تا ۸۰ درصد ادامه داشته و به طور میانگین حدود ۵۰ درصد کاهش صورت گرفته است.

یزدی گفت: تقریبا ۲۰ درصد از ناوگان به دلیل کاهش مسافر تعطیل شده است؛ زمان‌بندی خدمات صورت‌گرفته تا بتوانیم مرخصی نیز به رانندگان بدهیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha