پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
نواب

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن نواب، رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب، در پیامی نسبت به کشتار مسلمانان در هند و اقدامات متعصبانه و به دور از منطق هندوهای افراطی نسبت به مسلمانان مظلوم هند، واکنش نشان داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن نواب، رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب، در پیامی نسبت به کشتار مسلمانان در هند و اقدامات متعصبانه و به دور از منطق هندوهای افراطی نسبت به مسلمانان مظلوم هند، واکنش نشان داد.

متن این پیام به شرح زیر است:‌

بسم الله الرحمن الرحیم

افتخار کشور هند به این بود که همه ادیان و مذاهب را در خود جای داده و مثل اروپا تلاش ندارد که دین کسی را از او بگیرد و یا در اعتقادات اشخاص تصرف کند!

هند افتخارش این بود که خاستگاه اصلی همه ادیان و مذاهب زنده دنیا بوده است و همه در کنار یکدیگر با یک دموکراسی مثال‌زدنی، یک هم‌زیستی مسالمت‌آمیز و یک زندگی آرام دسته‌جمعی، نمونه‌ای برای جهان بود.

متأسفانه آقای مودی، نخست‌وزیر جدید تلاش دارد که همه میراث مرحوم گاندی را از بین ببرد و هند را به یک هندِ هندوی متعصب بی‌منطق و بی‌تأمل تبدیل کند. این نه مصلحت جهان است و نه مصلحت هند و نه آن چیزی است که هند بدان معروف شده است!

امیدواریم دولت‌مردان عاقل و مردمان فهیم و معتدل در هند این تلخی را پایان دهند… ان شاء الله.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • عبدا... IR ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
    0 0
    کشورهای مسلمان با کشورودولت برمه یامیانماروعلی الخصوص کشور ودولت هندوستان هیچ تعامل و دادو ستددی ومعاملاتی نکنند وهمگی بایکوت شان کنند تاتنبیه شوند این راه کار عملی تر ومیسر تر وآسان تر وکم خرج تر وتأثیر گذارتر است منتها ازسوی همگان (همه ی مسلمانان وعلی الخصوص برخی کشور های عربی یه بی غیرت) صورت بگیردواگر فراگیر شود طوری که تبلیغ شود درسطح جهانی که باز تاب پیدا کند به کشورهای دیگر که بفهمند دراین کشورها ودولت ها نسل کشی واعمال ضد بشری صورت می گیرد اگر این طور شود که چه شود درایران بیش از چهل سال است که استکبار جهانی میخواهد دنیا ایران رابایکوت کند اگر به نتیجه نرسیده اند این عنایت خانم فاطمه زهرا بوده است که خداوند مملکت ومردم مارا ازشر همه ی شیاطین حفظ کرده است. دراین دوره از روزگار اگر کشور ودولتی منزوی وبایکوت شود یعنی نابودی آن حتمی ایست .یاعلی مدد.