سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین موسوی فرد، نماینده ولی فقیه در خوزستان در آیین رونمایی از کتاب «بیانیه گام دوم انقلاب و تمدن نوین اسلامی»

حوزه/ حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی فرد با تأکید بر اینکه رعایت دستورالعمل‌های پزشکی واجب است، گفت: تعطیلی نمازهای جمعه صرفاً به دلیل حفظ سلامت مردم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمدنبی موسوی فرد، نماینده ولی‌فقیه در خوزستان، در جمع طلاب اهوازی با اشاره به آیه «وَ ما أَرْسَلْنا فِی قَرْیَةٍ مِنْ نَبِیٍّ إِلَّا أَخَذْنا أَهْلَها بِالْبَأْساءِ وَ الضَّرَّاءِ لَعَلَّهُمْ یَضَّرَّعُونَ» اظهارداشت: خداوند متعال در آن آیه می‌فرمایند که «ما هیچ پیغمبری را به هیچ وادی نفرستادیم مگر اهلش را دچار سختی و ناراحتی کردیم تا شاید تضرع کنند»؛ به همین دلیل نیز، گاهی خدای متعال حوائج بنده‌اش را نگه می‌دارد تا اشک بریزد.

امام جمعه اهواز گفت: توجه به توصیه‌های پزشکی، از مجاری رسمی معتبر و تحفظ بر رعایت دستورالعمل‌ها را تا عبور از بحران همواره برای خود واجب بشمارید.

وی افزود: این از افتخارات فقه اهل‌بیت و فقه شیعه است که بعد از ۴۱ سال عدم تعطیلی نماز جمعه با همه تأکیداتش، چند هفته متوالی به خاطر سلامتی مردم که ولی‌نعمتان ما هستند، تعطیل می‌شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی فرد بر لزوم تضرع و اشک ریختن در محضر خدای متعال در اثبات عبد بودن که دستگیری الهی و عبور از فتنه‌ها را به دنبال دارد، تأکید کرد.

نماینده ولی‌فقیه در خوزستان با اشاره به روایتی نورانی از حضرت علی(ع) مبنی بر «الْعُبُودِیَّةُ خَمْسَةُ أَشْیَاءَ خَلَاءُ الْبَطْنِ وَ قِرَاءَةُ الْقُرْآنِ وَ قِیَامُ اللَّیْلِ وَ التَّضَرُّعُ عِنْدَ الصُّبْحِ وَ الْبُکَاءُ مِنْ خَشْیَةِ اللَّهِ»، اظهار داشت: امام علی(ع) می فرمایند که بندگی خدا در این پنج چیز است: «خالی بودن شکم»، «قرآن خواندن»، «شب‌زنده‌داری»، «تضرع هنگام صبح» و «گریه از روی خشوع در مقابل پروردگار»؛ از این رو به همه طلاب عمل به این روایت گران‌قدر را توصیه می‌کنم.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha