جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کرونا

حوزه/ یک پزشک زنان و زایمان گفت: احتمال ابتلای خانم‌های باردار به ویروس کرونا با مردم عادی برابر است اما به دلیل ضعف سیستم ایمنی در دوره بارداری، در صورت ابتلا به این ویروس مدت زمان بیشتری درگیر بیماری می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، نوشین نظری، متخصص زنان و زایمان در خصوص تاثیر ویروس کرونا بر خانم‌های باردار اظهار کرد: احتمال ابتلای خانم‌های باردار به ویروس کرونا با مردم عادی برابر است اما به دلیل ضعف سیستم ایمنی در دوره بارداری، در صورت ابتلا به این ویروس مدت زمان بیشتری درگیر بیماری می‌شوند.

وی افزود: رعایت و حفظ بهداشت فردی برای خانم‌های باردار از طریق شستشوی مکرر دست‌ها با آب و صابون، شرکت نکردن در محافل عمومی و استفاده از دستکش و در صورت نیاز استفاده از ماسک ضروری است.

نظری با تاکید بر ارجح بودن استفاده از آب و صابون بر محلول‌های الکلی برای خانم‌های باردار گفت: صابون قادر به شکستن دیواره ویروس است اما محلول‌های الکلی فقط ویروس‌ها را از محیط جدا و آن را پاکسازی می‌کنند.

وی همچنین تاکید کرد: استفاده از الکل‌های صنعتی (الکل‌های زرد رنگ ) چه برای خانم‌های باردار و شیرده و چه مردم عادی به علت جذب پوستی بالا و اثرات سمی آن به هیچ وجه توصیه نمی‌شود.

این متخصص زنان و زایمان بررسی تاثیر ویروس کرونا بر نوزاد، در صورت ابتلای مادر را نیازمند زمان بیشتر برای انجام مطالعات کاربردی دانست.

نظری درخصوص انجام آزمایشات و سونوگرافی دوره بارداری با توجه به شیوع ویروس کرونا نیز اظهار کرد: با توجه به اتفاقات غیر قابل پیش‌بینی برای جنین و مادر، زنان گروه پر خطر بارداری با رعایت موازین بهداشتی جهت انجام معاینات خود به پزشک مراجعه کنند و بقیه با کنترل فشار خون و وزن در منزل، این برهه را بگذرانند و فقط در صورت بروز علائم هشدار اعم از خونریزی، درد و کاهش حرکت جنین در ماه‌های آخر بارداری به اورژانس مراجعه کنند.

وی افزود: در کل بهترین کار برای زنان باردار، ارتباط با پزشک متخصص و نظر سنجی از ایشان برای انجام سونوگرافی و آزمایش است.

نظری زنان باردار را به استفاده نکردن از مواد قندی و دارای نشاسته، استفاده از سبزیجات تازه در دو الی چهار واحد، استفاده از لبنیات مانند شیر جوشیده شده گرم و پروتئین‌ها، استفاده از مواد غذایی سرد و گرم به صورت متناسب و حفظ تعادل غذایی، جهت حفظ کارکرد طبیعی کبد مادر توصیه کرد.

۳۱۳/۶۱

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha