پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کروناویروس

حوزه/ کارشناس ارشد مامایی با تاکید بر توصیه‌های بهداشتی در مقابل ویروس کرونا بر لزوم خارج نشدن زنان باردار و شیرده از خانه در این ایام تاکید کرد.

طاهره باقری در گفتگو با خبرگزاری حوزه در خصوص ویروس کرونا و مراقبت های لازم برای مادران باردار و شیرده اظهار داشت: یکی از اصول مهم که زنان باردار باید رعایت کنند این است که اصلا از منزل خارج نشوند و سوالات خود را آنلاین و تلفنی با پزشک مامای خود مطرح کنند تا مراجعه حضوری نداشته باشد به غیر از موارد اضطراری که باید حتما ویزیت شود مثل سونوگرافی غربالگری که دارای زمان می باشد و ضروری است انجام شود.
وی با بیان اینکه زنان باردار باید سیستم ایمنی بدن خود را با تغذیه مناسب تقویت کنند؛ بیان کرد: زنان باردار حتی اگر دچار ویروس کرونا شدند نگران نباشند زیرا احتمال انتقال به جنین بسیار کم است و نگران نباشد فقط به دلیل مشکلات ریوی و تنفسی که از علائم بیماری کرونا است  و سرفه های شدید را به دنبال دارد خطر زایمان زودرس و پارگی کیسه آب را افزایش می دهد.
کارشناس ارشد مامایی افزود: زنان باردار در مکان های شلوغ و پُرتردد و همچنین فضاهایی که تهویه ی مناسبی ندارند قرار نگیرید و اگر مجبور بودند به چنین جا هایی بروید حتما ماسک بزنند.
باقری در خصوص مادران شیرده نیز یادآور شد: مادران شیرده باید اصول بهداشتی را بسیار رعایت کنند و قبل از شیردادن دست های خود را با آب و صابون بشویند و در صورت علائم هنگام شیردهی از ماسک استفاده کنند.

313/61

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۰۴:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۸
    0 0
    توصیه بهداشتی چی بود آخه؟ حداقل از رژیم غدایی دوران بارداری در این شرایط باید صحبت میشد. همه دیگه الان میدونن تو این وضعیت نباید از خونه رفت بیرون....