پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
 آسیب های روانی وارد شده به کودکان مسلمان در پی حملات مسجد

 حوزه/ در حملات تروریستی به دو مسجد کرایست چرچ که ۵۱ کشته و ده ها زخمی به جای گذاشت، صدها کودک به صورت مستقیم و غیرمستقیم از آثار روانی ناشی از این حملات رنج می برند.

 به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از stuff، بیش از یکصد کودک مسلمان در اثر حملات تروریستی ۱۵ مارس به مساجد کرایست چرچ دچار آسیب هاهی روحی شده و از اضطراب و استرس پس از حادثه رنج می برند، و تحصیلات شان به تعویق افتاده است.

 راضیف احمد یکی از این کودکان است که ۱۲ سال دارد و سال گذشته همراه با پدرش به اقامه نماز ایستاده بود که صدای تیراندازی در مسجد طنین انداز شد. چند لحظه بعد او ناپدید شد و پدرش رحیمی احمد ۴۰ ساله متوجه گم شدن فرزندش و حمله هولناک به مسجد می شود.

رحیمی می گوید: سعی کردم دست پسرم را بگیرم اما می دانستم که او را گم کردم! با وجود اینکه از مرگ وحشت داشتم اما در آن لحظه فقط می خواستم چشمان پسرم را ببندم!

هنگام دویدن به سمت ورودی مسجد گلوله ای به لگن سمت راست برخورد می کند. و هنگامی که تیرانداز اسلحه خود را دوباره پر کرده و برمی گردد، و مردم را تیرباران می کند دیگر نمازگزاران تیر خورده و بر روی احمد می افتند.

وی تا مدت ها خبری از پسرش نداشته است.

  آزیل مادر راضیف می گوید: پسرم وحشت کرده بود! صورتش یخ زده بود. دستانش سرد بودند و نگران پدرش بود.

 وی از اوضاع وحشتناک پس از تیراندازی تعریف می کند. به گفته والدین این نوجوان وی دچار اضطراب شدید شده، شب ها خوابش نمی برد و به راحتی با سرو صداهای ناگهانی وحشت زده می شود و به والدین خود التماس کرده که نیوزیلند را ترک کنند. یکی دیگر از محرک های او خواندن خبرهایی مانند تهدید اخیر علیه مسجد بود.

دکتر میسون سلامه ، مدیر موسسه آموزشی و مراقبتی النور، تنها پیش دبستانی اسلامی در کرایست چرچ می گوید:  سه فرزند پدران خود را از دست دادند ، سه نفر عضو خانواده خود را مجروح دیدند و یک فرزند به همراه پدرش به شدت مجروح شد. بسیاری شاهد آسیب والدین بودند.

سلامه که در حملات پسرش از دست داده و از نوه خود مراقبت می کند گفت: او همانند بقیه کودکان سراغ پدرش را می گرفت. هر وقت پدران دیگر بچه ها می آیند می گوید که پدر من کجاست؟

 سلامه گفت که کارکنان برای کمک به آنها برای حفظ خاطرات خوب و تکرار اینکه پدر در حال حاضر با دیگر شهدا در مکانی زیبا (بهشت) زندگی می کند تلاش زیادی کرده اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha