جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
افزایش گشت پلیس نیوزیلند در پی تهدیدات جدید علیه مساجد کرایست چرچ

حوزه/ در آستانه نخستین سالگرد حملات تروریستی علیه مساجد کرایست چرچ در نیوزیلند، نگرانی ها در پی تهدیدات جدید سبب شده که پلیس گشت زنی در حوالی دو مسجد را افزایش دهد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از رویترز، پلیس نیوزیلند امروز، چهارشنبه در آستانه نخستین سالگرد تیراندازی تروریستی در دو مسجد النور و لینوود که جان ۵۱ نمازگزار را گرفت، اعلام کرد که خودروهای گشت زنی در حوالی دو مسجد را افزایش داده است.

افزایش گشت‌زنی‌های پلیس نیوزیلند در محل این دو مسجد پس از آن صورت گرفته که تصویری از یک فرد نقاب‌دار که در خارج از یکی از این مساجد ایستاده در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد.

در روز ۱۵ مارس سال گذشته   مردی مسلح با اسلحه نیمه اتوماتیک نمازگزارانی را که برای نمار جمعه در دو مسجد در شهر کرایست‌چرچ گردهم آمده بودند، هدف شلیک گلوله قرار داده و ۵۱ تن طی این تیراندازی کشته و ده ها تن دیگر مجروح شدند.

پلیس اعلام کرد که نگرانی ها از بروز حملات جدید علیه مساجد نیوزیلند افزایش یافته و به همین جهت نیز حضور محسوس خود را در محل حفظ خواهد کرد.

پلیس اظهار کرده است که گشت‌زنی‌های خود را در اطراف مساجد "النور" و  "لینوود" افزایش می دهد.

پلیس همچنین اعلام کرده که تحقیقات برای یافتن فرد نقاب دارد ادامه دارد و پیشرفت هایی در این پرونده صورت گرفته است.

 جان پرایس، رییس پلیس منطقه کانتنبری نیوزیلند در این باره گفت: ادامه انتشار تصویر مذکور اضطراب و نگرانی قابل توجهی برای اعضای جامعه ما ایجاد می‌کند. چنین تصاویری جایی در نیوزیلند ندارند و به همین جهت احتمال سانسور آن بررسی می شود.

پرایس افزود: پلیس ملکی در کرایست‌چرچ را در راستای این تصویر مورد بازرسی قرار داده و با یک پسر ۱۹ ساله درباره تهدید علیه این مسجد صحبت کرده است.

گفتنی است همایش ها و رویدادهای متعددی برای سالگرد حادثه این تیراندازی‌ها در روز ۱۵ مارس برنامه‌ریزی شده و پیش‌بینی ‌می‌شود که مقامات ارشد دولتی و دیگر اعضای جامعه نیوزیلند در آن شرکت کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha