چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
فضای مجازی

حوزه/ استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم خواستار استفاده حداکثری حوزویان از ظرفیت فضای مجازی به منظور تبلیغ آموزه های دینی با رویکرد آرامش دهی به جامعه برای غلبه بر ویروس کرونا شد.

حجت الاسلام و المسلمین غلامرضا حسینی نسب در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به این که در حال حاضر به جهت شرایط خاص کشور برنامه های فرهنگی و مراسم های دینی عموماً تعطیل است، ابراز داشت: در این وضعیت خاص باید از ظرفیت عظیم فضای مجازی و شبکه های اجتماعی به خوبی در راستای تبلیغ دین و پاسخ به شبهات استفاده کرد و از سویی با توجه به شرایط امروز جامعه و نگرانی بسیاری از مردم از بابت شیوع ویروس کرونا، به آن ها آرامش و قوت قلب داد.

وی افزود: این آرامش دهی باید البته توأم با آموزش رعایت مسایل بهداشتی باشد که خوشبختانه در این خصوص صدا و سیما برنامه های خوبی در شبکه های مختلف تلویزیون به اجرا در آورده اما این مساله باعث نمی شود که طلاب و روحانیون از وظیفه ذاتی خود در زمینه تبلیغ دین و دعوت همگان به ارتباط بهتر و عمیق تر با خدای متعال و دعا وتوسل در خانه ها غافل شوند.

این استاد حوزه خاطرنشان کرد: همچنین لازم است که مبلغان برادر و خواهر در زمینه تولید و انتشار محتوای فرهنگی و دینی در جامعه بر اساس اقتضائات امروز جامعه و نیاز مخاطبان، فعالانه تر وارد عمل شوند و هر چقدر در این زمینه ذوق و خلاقیت به خرج دهیم، قطعاً بهتر می توانیم نسل جوان و توده های مردم را به سمت معارف دینی جذب کنیم.

وی گفت: خوشبختانه طلاب و روحانیون در روزها و هفته های اخیر در عرصه مقابله با کرونا در زمینه های مختلف، بسیار خوب درخشیده اند و در زمینه کارهای فرهنگی و جهادی نیز همچون همیشه سرآمد و خودجوش مشغول به امر خدمت رسانی هستند.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha