سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
حجت الاسلام والمسلمین حدائق - شیراز

حوزه/ مسئول مدرسه علمیه منصوریه شیراز به ویژگی‌های انسان‌های نیکوکار از منظر قرآن کریم اشاره کرد و گفت: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید نیکوکاران کسانی هستند که اموال خود را چه در شادی و توانگری و چه در تنگدستی به هم نوعان خود انفاق می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین علیرضا حدائق، عصر امروز در حاشیه مراسم آماده کردن بسته های غذایی برای نیازمندان که در مدرسه علمیه منصوریه برگزار شد، با اشاره به آیه ۱۳۴ سوره آل‌عمران، اظهار داشت: یکی از آیاتی که بیانگر اوصاف انسان‌های نیکوکار در قرآن کریم است آیه ۱۳۴ سوره مبارکه آل‌عمران است.

وی به ویژگی‌های انسان‌های نیکوکار اشاره کرد و افزود: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید نیکوکاران کسانی هستند که اموال خود را چه در شادی و توانگری و چه در تنگدستی به هم نوعان خود انفاق می‌کنند.

مسئول مجموعه خاتم‌الانبیا(ص) با تأکید بر اینکه انفاق مال، سخاوت می‌خواهد، عنوان کرد: برخی فکر می‌کنند هر کسی که پول دارد باید انفاق کند، در حالی‌ که چنین نیست و هر کسی که روحیه سخاوتمندی دارد، این کار را انجام می‌دهد، از این‌ رو افراد تهی‌دستی را داریم که انفاق می‌کنند و از سوی دیگر افرادی ثروتمندی داریم که به نزدیکان خود نیز انفاق می‌کنند.

وی، فراموش نکردن نیازمندان در عین تهی‌دستی را یکی دیگر از ویژگی‌های انسان‌های نیکوکار از منظر قرآن برشمرد و خاطرنشان کرد: فروبردن خشم و مدیریت آن، خوش‌رویی و بخشش کسانی که در حق انسان  بدی کرده اند از دیگر ویژگی‌های انسان نیکوکار و انفاق کننده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حدائق در بخش دیگری از سخنان خود به شیوع بیماری کورنا پرداخت و اضافه کرد: در شرایط حساسی که اکنون درگیر آن هستیم، زیبایی‌هایی به نمایش گذاشته‌ شد؛ برخی از این فرصت به‌خوبی استفاده کردند و اجاره‌های مغازه و خانه‌ها را از مستأجران خود نگرفته و بخشیدند، همچنین برخی از افراد نسبت به مطالبات خود گذشتند چرا که وضعیت اقتصادی به دلیل شیوع بیماری کرونا مطلوب نیست.

مسئول بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) استان فارس تأکید کرد: حرکت‌های جهادی بسیاری را در این وضعیت بحرانی شیوع بیماری شاهد بوده‌ایم که به مایحتاج مردم اهتمام ورزیدند، همچنین برخی در بخش سلامت و بهداشتی موارد موردنیاز جامعه را تولید کردند.

وی در پایان بیان کرد: با توجه شرایط اقتصادی که بیماری کرونا بر آن تأثیر گذاشته‌، می‌طلبد افرادی که خداوند به آنان فرصت داده است در کمک به نیازمندان اهتمام بورزند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نازی IR ۱۰:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
    11 7
    خوب
  • نیکا IR ۲۲:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
    12 7
    عالی
  • زیبا IR ۱۸:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
    4 4
    عالی ممنون
  • هستی IR ۱۷:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
    5 0
    ممنون
  • مها IR ۲۳:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    5 0
    👑
  • مهسا IR ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    0 0
    عالی بود
  • .MIL IR ۱۹:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
    2 0
    خوب
    • عامنه IR ۱۱:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۸
      0 0
      عااااااااااالی