شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
وقف

حوزه/معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: جهت احیاء موقوفات فاقد درآمد تحت اشراف حوزه های علمیه و باتوجه به اهمیت طلاب به امور خیریه و انگیزه ایجاد صدقه ماندگار طرح «امین موقوفات» در سراسر استان با همکاری اداره کل اوقاف و امور خیریه اجرا می شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، حجت‌الاسلام عرفانی، در جمع امناء موقوفات حوزه های علمیه برادران دامغان در اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان، با اشاره به انگیزه و اهمیت طلاب به فعالیت در امور خیریه و ایجاد صدقه ی ماندگار بیان کرد: به جهت احیاء موقوفات فاقد درآمد و حفظ و صیانت از موقوفات تحت اشراف حوزه علمیه و همچنین افزایش سطح اعتماد مردمی به سنت حسنه وقف، در هر مدرسه با معرفی مدیر، یک طلبه به عنوان امین موقوفات آن مدرسه به اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان معرفی گردد.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان افزود: اداره اوقاف شهرستان طبق دستورالعمل اجرایی امناء موقوفات متعهد می گردد،  ضمن اختصاص دادن محل اسکان مناسب در اداره و در صورت لازم ارجاع به پرونده های وقفی مرتبط و همچنین دسترسی به سامانه جامع اطلاعات و مدیریت موقوفات و بقاع متبرکه کشور را جهت فعالیت، در اختیار امین موقوفات قرار بدهد. از طرفی برای امین موقوفات لازم الاجراست که طبق قوانین و مقررات اداری و تایید اداره مربوطه، قبل از هرگونه اقدام اجرایی، عمل کند و همچنین گزارش فعالیت های صورت گرفته خود را در مقاطع سه ماهه به اداره اوقاف و امور خیریه محل ارائه نماید.

در پایان امناء موقوفات مدارس علمیه حاج فتحعلی بیک، مطلب خان و موسویه دامغان به اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دامغان، به عنوان امین موقوفات معرفی شدند.

خبرنگار: محمدمهدی کاشفی

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha