چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام و المسلمین موسوی فرد

حوزه/ حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی فرد، گفت: با توجه به این‌که در چند روز آینده بارش‌های قابل‌توجهی در استان خوزستان خواهیم داشت باید خود را آماده و مهیا کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمدنبی موسوی‌فرد در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان خوزستان، اظهارداشت: از تشکیل این جلسه تشکر و قدردانی می‌کنم، گزارش‌های بسیار خوبی ارائه شد و به همه خدا قوت عرض می‌کنم.

وی به مسأله سیل و هشدارهای از قبل اعلام شده اشاره کرد و گفت: در بازدیدها شاهد وضعیتی دیگر نسبت به گزارش‌ها بودیم! مردم به دنبال این هستند که در زمان سیل، باران در خانه و زمین کشاورزی آن‌ها می‌آید یا خیر؟

نماینده ولی‌فقیه در استان خوزستان با بیان این‌که اقدامات برای سیلاب احتمالی به‌صورت وسیع‌تر اتفاق بیفتد، ادامه داد: سرریز باران به سمت استان خوزستان است و اگر سدها احداث نشده بود شاهد اتفاقات دیگری می‌بودیم.

وی با تأکید بر اینکه توزیع عادلانه مسئولیت‌ها برای مسأله سیل اتفاق بیفتد، ادامه داد: باید سپاه پاسداران، ارتش، مجموعه نفت و فولاد را برای اقدامات پیشگیرانه سیل وارد کرد و تمام منفذها بسته شوند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی‌فرد با اشاره به طرح یکی از اعضای ستاد مقابله با بحران مبنی بر جابجایی چند روستا در پایین دست استان خوزستان، گفت: با توجه به زیرساخت و مشکلات، جابجایی آن‌ها امکان‌پذیر نیست که باید در اطراف این چند روستا سیل‌بند ایجاد شود، اما آیا این کار صورت گرفته است؟

نماینده ولی‌فقیه در استان خوزستان تصریح کرد: خدای ناکرده اگر بار دیگر سیل و مشکلات ناشی از آن پیش بیاید، پاسخگوی افکار عمومی و رهبر معظم انقلاب نخواهیم بود.

وی پیرامون حمله ملخ‌ها به خوزستان، گفت: الحمدالله تا حدودی کنترل شده و در زمینه سیل هم تدابیر خوبی اندیشیده شده است اما همچنان جای کار دارد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی فرد ادامه داد: با توجه به این‌که در چند روز آینده بارش‌های قابل‌توجهی در استان خوزستان خواهیم داشت باید خود را آماده و مهیا کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان خوزستان با اشاره به ویروس کرونا، خاطرنشان کرد: همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند، ساخته و پرداخته دست بشر و غیرطبیعی است، طبیعتاً باید برنامه‌ریزی جامعی در مواجهه با این بیماری وجود داشته باشد.

وی با بیان این‌که در زمینه ویروس کرونا استان خوزستان از سایر استان‌ها مستثنی نشده است، اظهار داشت: مردم در عین‌ حال که خود را برای مواجهه با این بیماری مهیا می‌کنند، رعایت نکات بهداشتی و پزشکی بسیار مهم و باید به آن توجه شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی فرد تصریح کرد: خوف و ترس بیش از حد مردم نسبت به ویروس کرونا گاهی از اوقات منجر به مشکل‌سازی برای مردم می‌شود چرا که تلقین انسان را از پا در می‌آورد. انسانی که خداوند متعال و اهل‌بیت(ع) را دارد نباید ناامید شود.

امام جمعه اهواز با اشاره به این‌که براساس توحید افعالی هیچ چیزی در عالم هستی بدون اذن خداوند متعال نیست، اظهار داشت: در زمینه ویروس کرونا اگر ابعاد بهداشتی را خوب رعایت کنیم و توسل، توکل به خداوند متعال و بازگشت به دستورات دینی را سرلوحه خود قرار دهیم، قطعاً این بیماری را پشت سر خواهیم گذاشت.

وی در پایان اظهار داشت: از مردم می‌خواهیم که در روزهای آینده از منازل خود جز برای انجام کارهای ضروری خارج نشوند و ضمن توجه به توصیه‌های پزشکی، در اوقات خلوت به‌ویژه قبل از سحر، دعا و مناجات داشته باشند.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha