سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
امر

حوزه/ چند تن از اراذل و اوباش در هیاهوی شیوع ویروس کرونا، به دبیر شورای امر به معروف و نهی از منکر منطقه ۶ اصفهان، حمله و او را مورد ضرب و شتم قرار دادند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، چندی پیش در یکی از محلات اصفهان، مرفهی که با پورشه در حال دور دور بود باعث کشته شدن جوانی شد و با کمال وقاحت ادعا کرد دیه‌اش را می‌پردازم!! جالب است بدانید دور دورهای محله مذکور تمامی ندارد؛ حجت الاسلام احمدعبداللهی نژاد دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اصفهان پیرامون اتفاق روی داده اخیر، گفت: مهدی آذربایجانی، دبیر شورای امر به معروف و نهی از منکر منطقه ۶ اصفهان، چند روز قبل مورد ضرب و شتم برخی از اراذل و اوباش قرار گرفت.

وی ادامه داد: آمر به معروف ما مکررا به این افراد تذکر می‌داده است؛ تا اینکه دو شب پیش ساعت ۱ بامداد در حالی که این قشر با دوردورهای خود ساکنان آن محل را به ستوه آورده بودند، این آمر به معروف به این افراد تذکر داده و با سامانه ۱۱۰ تماس می‌گیرد. اما پس از مدتی با عدم حضور کادر انتظامی در محل و بعد از آن که با بی توجهی افراد مواجه می‌شود مسئله را رها کرده و به سمت منزل خود رهسپار می‌شود، اما در حین بازگشت، جمعی از اشرار به آمر به معروف ما حمله و با قداره به دست و سر او حمله می‌کنند.

حجت الاسلام عبدالهی نژاد گفت: از طرفی عده ای مغرضانه فیلم تقطیع شده مربوط به چند ماه پیش که دختری در آن فیلم مورد ضرب و شتم شخصی مجهول الهویه واقع شده را به امر به معروف و نهی از منکر نسبت می‌دهند و در آتش شرارت جامعه دمیدند تا جایی که برخی، واقعه شب گذشته را ادامه این حلقه شرارت دانسته اند.

دبیر ستاد امر به معروف اصفهان با اشاره به اینکه فیلمی بی صدا و نامفهوم در فضای مجازی با نام امر به معروف و نهی از منکر منتشر شده، اظهار کرد: افرادی که مغرضانه یا از روی دلسوزی این فیلم را منتشر کردند باید بدانند آثار و تبعات این فیلم ها در آتش شرارت دمیده و آمار ضرب و جرح را افزایش داده و در ماجرای شب گذشته اگر ضربه مقداری محکم تر بود ممکن بود به فوت منجر می‌شد.

 وی با اشاره به ماجرای تصادف پورشه سواری که در همان محله در حال دور دور بود، اظهار کرد: اگر دستگاه های مربوطه در آن زمان برخورد جدی داشتند و این حرکت، رسانه‌ای می‌شد شاید امروز شاهد این واقعه نبودیم.

حجت الاسلام عبداللهی نژاد با بیان اینکه اگر مسجل شود دستگاهی در این قضیه کوتاهی داشته پیگیری و برخورد خواهیم کرد، خاطرنشان کرد: هر فردی که امر به معروف کند و در راه امر به معروف دچار حادثه شود قاطعانه از او پشتیبانی می‌کنیم و حقوق او را مطالبه می‌کنیم؛ اما امر به معروف باید طبق موازین شرعی و قانونی باشد، در غیر اینصورت خود ما مدعی خواهیم شد. پس چنانچه مشخص شود فیلم ضرب و شتم آن دختر در شهر ری به نیت امر به معروف و نهی از منکر بوده، ستاد وظیفه دارد با ضارب بخاطر مخدوش کردن وجهه امر به معروف، برخورد کند.

دبیر ستاد امر به معروف اصفان تصریح کرد: البته مدعی العموم نیز باید با کسانی که با انگیزه تشویش اذهان عمومی دست به تخریب اعتقادات دینی و شعائر اسلامی مردم میزنند برخورد مقتضی نماید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha