یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
شایعه فضای مجازی

کارشناس و مشاور امور خانواده گفت: خانواده ها در شرایط فعلی به هیچ وجه نباید اسیر شایعات و اخبار دلهره آور در فضای مجازی شوند بلکه می بایست ضمن حفظ آرامش، به کلیه دستورات و نکات بهداشتی در منزل عمل کنند.

صدیقه حکیمی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به مطلب فوق ابراز داشت: بهترین توصیه در شرایط فعلی آن است که مردم در خانه بمانند چرا که در حال حاضر امن ترین مکان برای آن ها به شمار می رود و اگر همه مردم این اصل را به طور جدی مراعات کنند پس از چند هفته انشاالله وضعیت به حالت عادی برمی گردد.

وی افزود: تا رفع آلودگی ها و عادی شدن شرایط باید به شدت از دست دادن و روبوسی کردن با یکدیگر و نیز بیرون بُردن کودکان و نوجوانان از منزل، خودداری کرد، ضمن آن که افرادی که بنا بر ضرورت باید به بیرون از منزل مراجعه کنند، حتی الامکان از ماسک و دستکش استفاده کنند.

کارشناس مرکز بهداشت قم همچنین با بیان این که کلیه اعضای خانواده باید مسایل بهداشتی و نکات ناظر به پیشگیری را به درستی انجام دهند تا انشاالله بتوانیم بر این ویروس کرونا غلبه پیدا کنیم، گفت: استرس و نگرانی بیش از حد، ایمنی بدن در برابر بیماری ها و ویروس ها را تا حد قابل توجهی تضعیف می کند و لذا در عین توجه به همه مسایل بهداشتی و درمانی، افراد نباید به خود استرس و نگرانی راه بدهند.

وی تاکید کرد: توصیه ما به کسانی که به هر حال در این وضعیت استرس و نگرانی شدیدی را تجربه می کنند این است که حتماً با یک روان شناس و یا در صورت نیاز با یک روان پزشک مشورت کنند چرا که توصیه های کاربردی این عزیزان می تواند تا حدود زیادی به مدیریت استرس و اضطراب افراد و جلوگیری از حاد شدن آن کمک کند.

این کارشناس  با بیان این که مردم نباید تحت تأثیر شایعات و اخبار دلهره آور فضای مجازی قرار گیرند، یادآور شد: به هر حال باید توجه داشت که استرس بیش از حد، نیروی دفاعی بدن را در مقابل بیماری ها کاهش می دهد که در این حالت، ویروس ها و باکتری ها با شدت بیشتر و خطرناک تری در بدن فرد به فعالیت می پردازند.

حکیمی همچنین بیان داشت: در این وضعیت به نحوی رفتار کنیم که حتی وقتی اقوام و دوستان از شهرهای دیگر با ما تماس می گیرند، نباید بی جهت فضا را برایشان ناامید کننده جلوه دهیم چرا که این موج منفی می تواند یک خطر جدی برای کشور ما به شمار رود.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha