جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
واکنش رسانه‌های داخلی به دروغ‌پردازی علیه حوزه

حوزه/ رسانه‌ها و کاربران ضدانقلاب به تازگی با جعل لوگوی رسانه‌های رسمی، شایعاتی علیه برخی مسئولان و یا چهره‌های ارزشی کشور منتشر می‌کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه،‌ یکی از روش‌های به کارگرفته شده توسط ضدانقلاب، جعل جملات شاذ و دور از ذهن و منتسب کردن آن به برخی شخصیت‌های مطرح علمی، مذهبی، سیاسی نظام جمهوری اسلامی با لوگوی رسانه‌های کشور است که به تازگی کاربران معاند با جعل لوگوی خبرگزاری حوزه به نقل از حجت‌الاسلام والمسلمین حمید ملکی؛ قائم مقام مدیر حوزه‌های علمیه نوشتند: احتمال اینکه رهبری از نیروی ماوراء‌الطبیعه خود برای انتقام خون سردار سلیمانی استفاده کرده و ترامپ را کنار کشید زیاد است!

این خبر جعلی، به قدری ناشیانه تنظیم شده بود که حتی در میان مخاطبان کانال‌ها و رسانه‌های زرد در شبکه‌های اجتماعی هم جدی گرفته نشد و با واکنش رسانه‌های داخلی همچون خبرگزاری فارس، مشرق نیوز، خبرآنلاین، پارسینه، عصر ایران، ۱۹ دی، نواندیش ایرانیان، حلقه وصل، تجارت آنلاین، Theworldnews و بسیاری از پایگاه های خبری رو به رو شد.

همچنین کانال ها و گروه های خبری در پیام‌رسان های داخلی نیز نسبت به این خبر جعلی واکنش نشان دادند؛ بصیرت عمار، خبرگزاری سپاه قدس، اخبار و عجایب ایران و جهان، گام دوم انقلاب، بیداری ملت، نویسندگان حوزوی، صدای حوزه، اخبار محرمانه، فارس پلاس، خبرهای داغ سیاسی، فیضیه، صرفا جهت اطلاع طلاب، خبر حوزه، بسیج ولایت، ارزیابی و رتبه بندی واحدهای حوزوی، خط ولایت، رهپویان بصیرت، antibbc، بدون توقف، حوزه های علمیه، شهریه طلاب و ... برخی از آنها هستند.

پیش از این نیز رسانه‌های ضدانقلاب با سوءاستفاده از لوگوی خبرگزاری حوزه به نقل از آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه نوشته بودند:‌ واریز یارانه ۵ میلیون تومانی ویژه طلاب و روحانیون شهر قم به خاطر شیوع کرونا و بیکاری این قشر و همین طور در نقل دیگری از مدیر حوزه های علمیه آورده بودند که سبد حمایت معیشتی قرنطینه طلاب به میزان یک میلیون تومان به ازای هر یک از اعضای خانواده به حساب سرپرست خانوار واریز شد! که این خبرها نیز  صحت نداشت.

علاوه بر واکنش رسانه ها به این نوع اخبار جعلی و فیک، کاربران حوزه نیوز نیز نظرات جالبی داشتند و تاکید بر دریافت اخبار از منبع قابل اعتنا و سواد رسانه ای نموده اند.

البته از این دست شایعات این روزها زیاد در فضای مجازی دست به دست می‌شود که بار دیگر ضرورت توجه به سواد رسانه، بهره‌گیری از منابع خبری دست اول و عدم اعتماد به هر عکس و متن منتشر شده در فضای مجازی را می طلبد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha