جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
ترکیه بار دیگر خواستار نامگذاری روز جهانی همبستگی علیه اسلام هراسی شد

حوزه/ در بیانیه ای که امروز توسط وزارت خارجه ترکیه در سالگرد حمله تروریستی به مساجد کرایست چرچ در ۱۵ مارس قرائت گردید، ترکیه بار دیگر خواستار اعلام این روز به عنوان روز جهانی همبستگی علیه اسلام هراسی شد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از دیلی صباح، امروز ترکیه از سازمان ملل و جامعه جهانی خواست ۱۵ مارس را به عنوان روز جهانی همبستگی علیه اسلام هراسی نام گذاری کند.

در بیانیه ای که توسط وزارت امور خارجه ترکیه در سالگرد حمله تروریستی در شهر کرایست چرچ نیوزیلند قرائت شد، وزیر ترکی از قربانیان حمله با احترام یاد کرد. در این حمله تروریستی که با تیراندازی مسلحانه یک نژادپرست استرالیایی تبار در دو مسجد لینوود و النور در شهر کرایست چرچ به وقوع پیوست، ۵۱ نمازگزار از جمله یک شهروند ترکیه کشته و ده ها تن دیگر زخمی شدند که دو شهروند ترک تبار در میان زخمی ها به چشم می خوردند.

در این بیانیه همچنین خاطرنشان شد: ترکیه همچنان در پیشبرد برنامه های مبارزه با اسلام هراسی و عدم مدارا، همچنان نقش پیشگام در سکوهای بین المللی ایفا می کند ، و به علاوه به طور فعال از تلاش ها در این راستا حمایت خواهد کرد، همانگونه که در دوره ریاست خود در سازمان همکاری اسلامی در سال های ۲۰۱۶-۲۰۱۹ این کار را انجام می داد.

با یادآوری جلسه اضطراری بی پایان کمیته اجرایی سازمان همکاری اسلامی که در تاریخ ۲۲ مارس ۲۰۱۹ در استانبول برگزار شد ، وزارت امور خارجه اظهار داشت که ایده «روز جهانی همبستگی علیه  اسلام هراسی» در چهاردهمین اجلاس اسلامی در ماه می ۲۰۱۹ ارائه گردید.    

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha