جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
طلاب جهادی

حوزه/ دبیر گروه های تبلیغی جهادی استان خراسان گفت: بالغ بر ۸۰ گروه جهادی در استان خراسان بزرگ که پیش از این نیز در جریان زلزله و سیل مناطق مختلف کشور حضور فعال داشته و خوش درخشیده اند، این بار در جریان بیماری کرونا به ارائه خدمات اجتماعی می پردازند.

حجت الاسلام محسن سروی، دبیر گروه های تبلیغی جهادی استان خراسان، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در مشهد، با بیان این که باتوجه به شیوع بیماری کرونا در کشور، گروه های جهادی به منظور مقابله و پیشگیری از بیماری کرونا در سطح استان فعال شده اند، گفت: بالغ بر ۸۰ گروه جهادی در استان خراسان بزرگ که پیش از این نیز در جریان زلزله و سیل مناطق مختلف کشور حضور فعال داشته و خوش درخشیده اند، این بار در جریان شیوع بیماری کرونا مشغول فعالیت شده و به ارائه خدمات اجتماعی می پردازند.

طلاب جهادی مددکار اجتماعی

وی با بیان این که برخی گروه های جهادی در شهرستان ها نیز اشتغال به خدمت رسانی دارند، تصریح کرد: یکی از عرصه فعالیت گروه های جهادی آن است که در قالب دسته ها و گروه های مختلف از جمله مددکاری، مسائل اجتماعی، کمک پرستاری و ... به خدمت رسانی پرداخته و طلابی که در زمینه فضای روانشناسی صاحبنظر هستند، در فضای بیمارستانی ودر حوزه مددکاری به ارتباط موثر با بیماران ممنوع الملاقات می پردازند.

ضدعفونی معابر

دبیر گروه های تبلیغی جهادی استان خراسان با بیان این که حیطه دوم فعالیت گروه های جهادی شامل بحث خدمات عمومی شهری، ضدعفونی معابر و همچنین وسایل نقلیه عمومی می باشد که در سطح استان مشغول خدمت رسانی هستند، بیان کرد: این اقدام پسندیده هرشب در شبکه خراسان بازتاب پیدا می کند.

تولید وسایل بهداشتی و ماسک

حجت الاسلام سروی با اشاره به عرصه فعالیت دیگر گروه های جهادی در حوزه تولید وسائل بهداشتی و ماسک، خاطر نشان کرد: تلاشگران گروه های جهادی با همت مضاعف خود ماسک ها را طوری تولید می کنند که واسطه ها در مسیر تولید تا عرضه به مشتریان به کلی حذف شده و محصولات به راحتی در اختیار مردم قرار گیرد.

فعالیت جهادی در فضای مجازی

وی ادامه داد: تعداد دیگری از گروه های جهادی نیز در شبکه های اجتماعی فعال بوده و ضمن ارائه آموزش های مورد نیاز در قالب فضای مجازی به مخاطب، به شبهات موجود پاسخ می دهند و گروه های دیگر نیز هیئات خانگی از مسیر فضای مجازی را دنبال نموده و اساتید طلبه پخش زنده در فضای منازل دارند.

خدمت رسانی به مستمندان و انجام خریدهای آنان

دبیر گروه های تبلیغی جهادی استان خراسان همچنین خدمت رسانی به مستمندان و ناتوانان و انجام خریدهای سطح شهر آنان را از دیگر اقدامات این گروه های جهادی عنوان و ابراز کرد: خانواده ها ما یحتاج زندگی خود را به واسطه این بزرگواران تهیه نموده و به این ترتیب رفت و آمدهای بیرون از منزل کاهش پیدا می کند.

غسل اموات کرونایی

حجت الاسلام سروی با بیان این که مقام معظم رهبری تاکید ویژه ای نسبت به غسل اموات کرونایی داشته اند که در حال پیگیری و رایزنی هستیم تا این مهم در استان محقق شود، بیان کرد: بناست طلاب با لباس های مخصوص به صورت داوطلب نسبت به غسل بیماران کرونایی پس از هماهنگی اقدام کنند.

فعالیت ۸۰ گروه جهادی

وی با بیان این که در مجموع این ۶ عرصه ۸۰ گروه به صورت مستقل فعالیت خود را دنبال می کنند، تصریح کرد: به طور میانیگین حدود ۵۴۰ نفر از طلاب جهادگر در این طرح در قالب کمیته های ۸ گانه درنظر گرفته شده مشغول خدمت رسانی به جامعه در شرائط و اقتضائات پیش آمده در استان هستند.

دبیر گروه های تبلیغی جهادی در پایان ابراز امیدواری کرد هرچه زودتر ریشه این بیماری از بین برود و نیروهای مسلح نیز در پی فرمان مقام معظم رهبری، با قوت و قدرت نسبت به نابودی این ویروس تلاش کنند.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۹

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha