جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دیدار یک بازمانده حمله تروریستی با امدادگرانی که نجاتش دادند

حوزه/ در سالگرد حمله تروریستی به مساجد کرایست چرچ، یکی از مجروحان این حادثه تلخ با دو مرد امدادگر آمبولانس که او را نجات داده و به بیمارستان رسانده بودند ملاقات کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از  tvnz، یکی از بازماندگان حمله تروریستی به مسجد النور، در سالگرد این حادثه با امدادگرانی که او را نجات داده بودند دیدار کرد.

دین براون امدادگر آمبولانس که برای نخستین بار با این مرد ملاقات کرده و دست او را می فشرد، او را شناخت. حسن روبل یکی از نمازگزارانی بود که در هنگام حمله ۱۵ مارس به مسجد النور برای نماز جمعه به مسجد مراجعه کرده بود. او هنوز از سه زخم گلوله در ناحیه پاها و لگن کاملا بهبود نیافته است.

او درحال نماز بود که یکباره تیرانداز به مسجد هجوم برده و به روی نمازگزاران آتش گشود. در آن چند دقیقه هولناک وی خودش را به زیر اجساد نمازگزاران در گوشه ای از دیوار یافت. و پس از چندی نور سبزی دید که لباس امدادگرانی بود که در حلقه نیروهیا مسلح به داخل مسجد آمده بودند.

براون امدادگر آمبولاس می گوید: بدترین چالش ما در آن لحظه، وخامت بالای ماجرا بود و ما سعی داشتیم زنده ها را شناسایی کنیم. ابتدا ۴ کشته، سپس ۱۰ نفر و بعد ۴۰ کشته شناسایی شدند.

به گفته او کارکنان امدادی مجبور بودند   برای عدم معالجه افراد در محل تصمیم گیری کنند ، درعوض تلاش کردند که مجروحانی را که قابل نجات دادن بودند در اسرع وقت به بیمارستان های  نزدیک ببرند.

براون گفت: من ۲۳ سال است که شغلم این است و این اولین باری بود که به چنین ماجرایی برمی خوردیم و آموزش های لازم را دیده بودیم و می دانستیم که چه باید کرد.

 این دو کارمند آمبولانس در آن روز افراد زیادی را نجات دادند و اکنون یک سال بعد هر دو از ملاقات آقای روبل در خانه جدید خود خوشحال شدند. این پدر جوان که ازدواج کرده و دو ۲ دختر دارد اکنون ۵ عمل جراحی را پشت سر گذاشته و به طور مرتب با درد ناشی از جراحات آن روز در نبرد است و هنوز نیز برای راه رفتن از چوب دستی استفاده می کند.

وی می گوید: هنوز آن روز را به یاد دارم که به آنها گفتم! من را ببرید! من را ببرید! و وقتی به داخل آمبولانس رسیدم احساس امنیت کردم تا فرصتی به دست بیاورم که دوباره خانواده ام را ملاقات کنم.

  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha