جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
فردی با اظهارات تهدیدآمیز روبروی مسجد نیوزیلند بازداشت شد

حوزه/ درحالی که امروز سالگرد حمله تروریستی به مساجد کرایست چرچ می باشد، فردی که خارج از مسجد جامعه اسلامی ولینگتون اظهارات ناشایست گفته بود بازداشت شد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از nzherald، امروز صبح فردی که اظهارات تهدیدآمیز علیه مسلمانان سر می داد، در خارج از مسجد کیلبیرنی در ولینگتون پایتخت نیوزیلند بازداشت شد.

سخنگوی پلیس گفته است که این مرد به دلیل اظهارنظرهای نامناسب ، روبروی مسجد «جامعه اسلامی ولینگتون» در بازداشت به سر برد. و در حال حاضر ماموران پلیس در حال صحبت با او هستند. مشخص نیست ماهیت اظهارنظرها چه بوده که منجر به دستگیری این مرد شده است.

این دستگیری دقیقاً یک سال از حملات تروریستی به مساجد در ۱۵ مارس ۲۰۱۹ صورت می گیرد. و رویدادها و گردهمایی های سراسر نیوزیلند به مناسبت اولین سالگرد این حملات به دلیل ترس های امنیتی از شیوع ویروس کرونا لغو شده اند.

این مناسبت ها شامل گردهمایی ملی یادبود کرایست چرچ و رویدادهای اوکلند و ولینگتون می شوند.

مگان وودز نماینده دولت گفت که یک عامل اصلی در لغو رویداد بزرگداشت کرایست چرچ به دلیل عدم امکان ردیابی تمام کسانی است که ممکن است به ویروس کرونا مبتلا شده باشند. این رویداد قرار بود ساعت ۳ بعد از ظهر امروز در ورزشگاه بزرگ هورنکستل آرنا برگزار شده و مردم از سراسر نیوزیلند و خارج از کشور برای شرکت در آن حضور یابند.

 لیان دالزیل شهردار کرایست چرچ گفت تصمیم به لغو این  رویداد با توجه به سرعت شیوع ویروس کرونا گرفته شده است.

  وی ادامه داد: ما هنوز هم می توانیم در پاسخ به وقایع آن روز غم انگیز ، اجتماعات بی نظیر جامعه را  با شیوه هایی که فکر می کنیم شفقت و وحدت ایجاد می کنند گردهم جمع کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha