شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
ابراهیم فامیلی- سمنان

حوزه/ حجت الاسلام فامیلی از تشکیل قرارگاه جهادی مبارزه با ویروس کرونا در حوزه علمیه استان سمنان و مشارکت فعال طلاب و روحانیون این استان در مبارزه با این ویروس منحوس خبر داد.

حجت الاسلام ابراهیم فامیلی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در سمنان، با اشاره به تشکیل قرارگاه جهادی مبارزه با کرونا در حوزه علمیه استان سمنان اظهار داشت: قرارگاه جهادی مبارزه با ویروس منحوس کرونا با مدیریت حوزه علمیه استان سمنان تشکیل شده و این قرارگاه همه توان و ظرفیت خود را در جهت مبارزه با ویروس کرونا در سطح استان به کار بسته است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه استان سمنان، با بیان اینکه قرارگاه جهادی مبارزه با کرونا در حوزه علمیه این استان دارای چارچوب مشخصی است، تصریح کرد: با توجه به اینکه تاکنون خدمات و اقدامات پراکنده‌ای از سوی طلاب و روحانیان در سطح استان سمنان انجام شده، با تشکیل این قرارگاه همه این فعالیت‌ها متمرکز و با مدیریت حوزه علمیه استان صورت می پذیرد.

وی با اشاره به برخی از اقدامات قرارگاه جهادی مبارزه با کرونا در حوزه علمیه استان سمنان افزود: ضد عفونی و گندزدایی از برخی از مجتمع های مسکن مهر، مساجد شهر، پارک ها و امکان عمومی از جمله برخی از برنامه‌های قرارگاه جهادی مبارزه با ویروس کرونا در سطح استان سمنان بوده است.

حجت الاسلام فامیلی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه متأسفانه برخی از افراد قربانی این ویروس منحوس شده و از دنیا رفتند، یکی از اقدامات روحانیون در قرارگاه جهادی مبارزه با کرونا در حوزه علمیه استان سمنان، اقامه نماز میت بر جنازه های کرونایی و نظارت بر تدفین بیماران کرونایی بوده است.

وی افزود: تشکیل گروه های جهادی و اعلام آمادگی بیش از ۱۰۰ نفر از طلاب و روحانیون شهرستان‌های سمنان، گرمسار و دامغان و پاسخگویی به مشاوره های تلفنی و تقویت روحیه مردم در جامعه، تولید محتواهای امید بخش و روحیه بخش به مردم در فضای مجازی، تولید ماسک در روستای اعلا و تشکیل قرارگاه ستاد فرهنگی جبهه مردمی مبارزه با کرونا در شهرستان سمنان از سوی قرارگاه سایبری حوزه علمیه استان از جمله دیگر برنامه‌های قرارگاه جهادی مبارزه با ویروس کرونا در سطح استان سمنان بوده است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه استان سمنان گفت: یکی دیگر از برنامه های قرارگاه جهادی مبارزه با کرونا در حوزه علمیه استان سمنان، برنامه ریزی برای بازدید و سرکشی از خانواده پزشکانی است که درگیر بیماری کرونا در بیمارستان‌ها هستند و هماهنگی با آبمیوه فروشی‌ها برای فروش در بیمارستان‌هاست که از سوی قرارگاه جهادی مبارزه با کرونا در حوزه علمیه استان، در حال پیگیری است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha