چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام عباس عربیان-مدیر حوزه علمیه کردستان

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین عربیان گفت: آقای مولوی عبدالحمید آیا به تبعات سخنان خود اندیشیده اید؟ آیا شما آزمایش کرده اید که به این نتیجه رسیده اید که طلاب چینی جامعه المصطفی کرونا داشته اند؟! در قیامت چه جوابی برای حرف هایتان دارید؟!.

حجت الاسلام والمسلمین عباس عربیان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در سنندج، به سخنان اخیر مولوی عبدالحمید واکنش نشان داد و گفت: سخنان جناب مولوی عبدالحمید واقعا نوعی نگرانی در بین مسلمین به وجود آورده است. از ایشان خواهشمندیم که به این مسائل دامن نزنند که زمینه تفرقه می شود.

مدیر حوزه علمیه کردستان ادامه داد: رهبر معظم انقلاب اسلامی چندی پیش در یکی از سخنرانی هایشان فرمودند شیعیان انگلیسی و سنی های آمریکایی به دنبال تفرقه در جهان اسلام هستند.

وی با اشاره به اینکه در حساس ترین دوران تاریخی انقلاب و نظام قرار داریم، گفت: در این پیچ حساس تاریخی تمام فکر و ذهن دشمنان اسلام، ایجاد تفرقه بین مسلمین است و در این راه از هیچ عنصری فروگذار نیستند.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان ادامه داد: همین گفته های نسنجیده باعث ایجاد باورها و تفکرات منحرف و تندرو در جهان اسلام می شود و نمونه عینی آن ظهور گروهک تروریستی داعش در جهان اسلام بود که همه دیدیم که چقدر از مسلمانان چه سنی چه شیعه و... را قتل عام کردند.

وی تصریح کرد: کدام دین و انسانیت اجازه می دهد که انسان را بسوزانیم و شکم مادر بادردار را پاره کنیم؟! اما داعش و حامیان آن این جنایت ضدانسانی و ضدبشری را انجام دادند.

حجت الاسلام والمسلمین عربیان در بخش دیگری از سخنان خود عنوان داشت: اسلام دین رأفت و مهربانی است و برای کوچکترین موارد دستورالعمل هایی دارد پس بدانید که اسلام هرگز به ما اجازه نداده است که حتی یک موجود زنده و حتی یک درخت را آسیب برسانیم ولی اشاعه برخی از باورها و تفکرات باعث بروز چنین گروه های تروریستی در جهان اسلام می شود.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان اظهار کرد: آقای مولوی عبدالحمید آیا به تبعات سخنان خود اندیشیده اید؟! آیا شما آزمایش کرده اید که به این نتیجه رسیده اید که طلاب چینی جامعه المصطفی کرونا داشته اند؟! در قیامت چه جوابی برای حرف هایتان دارید؟!.

وی تصریح کرد: آیا درباره این موضوع یک بار با «جامعه المصطفی» شما مکاتبه ای کرده اید؟! و اکنون چهره اپوزیسیون به خودتان گرفته اید.

این استاد حوزوی اضافه کرد: آقای مولوی عبدالحمید در روز قیامت چه جوابی برای این حرف های خودتان در پیشگاه خداوند متعال خواهید داشت؟!

حجت الاسلام والمسلمین عربیان ادامه داد: اگر شما واقعا اهل سنت را دوست دارید، جوانان را دور خود جمع کنید و احکام الهی را به آنان یاد دهید، ولی متاسفانه بعینه همه شاهدیم که از توزیع یک کتاب اهل شیعه در بین اهل سنت به شدت هراسناک هستید!.

وی ادامه داد: به جرأت می گوییم که شما از نجابت و حیای نظام سوءاستفاده می کنید، آیا در عربستان یک عالم شیعه می تواند این گونه حرف بزند؟! بی شک اگر این گونه حرف بزند توسط عمّال آل سعود و وهابی به شدت محاکمه می شود.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان اضافه کرد: در نظام جمهوری اسلامی، در مجلس شورای اسلامی کرسی دارید و از طرف دیگر در بحث حوزه علمیه هم الحمدلله بزرگترین حوزه علمیه در منطقه متعلق به شماست، حال چه انتظاری دیگری از نظام دارید؟!.

حجت الاسلام والمسلمین عربیان ادامه داد: جناب مولوی عبدالحمید از شما درخواست داریم که با این رفتارها و سخنان در کشور زمینه ساز اختلاف نشوید و از چیزی که درباره آن علم ندارید، سخن به میان نیاورید.

این استاد حوزه بیان کرد: از مسئولان محترم دادگاه ویژه روحانیت، علمای بزرگ اهل سنت و... درخواست داریم که با ایشان برخورد قانونی نمایند البته یقین داریم و می دانیم که سخنان وی نه اولین بار و نه آخرین بار است که بیان می شود.

اختلاف افکنی با مظلوم نمایی

مدیر حوزه علمیه استان کردستان گفت: متأسفانه نمره مولوی عبدالحمید در اختلاف افکنی بسیار بالاست و به خوبی می توانند مظلوم نمایی کنند و افکار عمومی را فریب دهند.

حجت الاسلام والمسلمین عربیان در پایان سخنان خود عنوان داشت: از خداوند منان می خواهیم در این پیچ تاریخی که جمهوری اسلامی در آن قرار دارد، این اتحاد و برادری بین اهل سنت و اهل تشیع تا ظهور امام زمان(عج) ادامه داشته باشد. ان شاء الله

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • توحید IR ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۶
    34 11
    نقاب از چهره منافقانه خود برداشت
    • حامد IR ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
      6 2
      منافق
    • عبدالوهاب IR ۲۱:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
      0 0
      متن پیامت
    • احمد IR ۱۸:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
      11 1
      ما اهل سنت پیرو اهل بیت هستیم ما تروریست نیستیم
  • یکی از پیروان اهل البیت علیهم السلام IR ۰۰:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
    23 5
    آقای عبدالحمید! چند نکته بدیهی صرفا جهت اطلاع شما: 1. آقای عبدالحمید، یادت نرود که داعش و طالب و القاعده و تروریست های درجه یک تاریخ از میان هم عقیده های شما اهل سنت برخواسته اند نه از میان تشیع؛ این نتیجه ی دوری شما از خاندان عصمت و طهارت (ع) و تخطی شما از فرمایشات رسول الله (ص) و تفسیر به رأی قرآن شماست. پس باید تو و پیروانت در عقایدتون تجدید نظر کنید نه تشیع. 2. آقای عبد الحمید، طبق استدلال شما، پس کعبه هم باید تخریب شود! چون لازمه ی استدلال شما این است که خدا نتوانست از حاجیانی که در خانه امن الهی کشته شدند یا آل سعودِ شما آنها را کشتند، دفاع کند! کمی فکر و تأمل کن و لازمه ی حرفت را بپذیر! مولوی باسواد! 3. آقای عبدالحمید، تو از تحریم و مشکلات گفتی! اما لازمه ی استدلالت این است که از ایران می خواهی تا در مقابل کفار و آمریکا تسلیم شود تا تحریم ها برداشته شود؛ اما هیچوقت به لازمه ی حرفت فکر نکرده ای که داری بر ضد قرآن حرف می زنی و می خواهی که کفار و امریکا را بر مسلمانان ایران مانند حکومت های سنی مسلط شود؛ در حالی که قرآن صریحا می فرماید که: «لَنْ يَجْعَلَ اللَّهُ لِلْكَافِرِينَ عَلَى الْمُؤْمِنِينَ سَبِيلاً. آقای عبدالحمید! با توجه به این آیه، حکومت های هم عقیده های شما مانند آل سعود و آل خلیفه خوب حکومت کردن بلد اند! چون مجری سیاست های کفار مانند امریکا و اسرائیل و گاو شیردهی آنها هستند؛ آقای عبد الحمید! کمی از فلسطین ها هم یاد کن، آنها که شیعه نیستند! 4. آقای عبدالحمید! مولوی با سواد! بلیات و گرفتاری ها و مصائب، ابتلاء و امتحان الهی برای همه است و استثناء ندارد و این برای کل جهان است نه تنها برای ایران. آیاتش را بلدی یا برات آدرس بدم؟! آقای عبدالحمید! در این طور امتحانات افراد مثل شما خوب شناخته می شود!پس باید در عقایدت تجدید نظر کنی. 5. آقای عبدالحمید! تو بیش از حد پررو شدی! چون از رأفت حکومت اسلامی سوء استفاده می کنی، طلبه های شما مثل طلبه های ما شیعه از حکومت شیعه شهریه و بیمه می گیرند، آزادانه ابراز عقیده می کنند؛ اما حال علمای شیعه را در کشورهای سنی ببین، اعدام و تبعید و سلب تابعیت می شوند به جرم ابراز عقیده ی خودشان. 6. آقای عبدالحمید! بعضی از صحابه فاسد و شراب خوار و میمون باز شدند! پس شما چجوری فاسق و فاسد و شراب خوار و میمون باز را عدل می دانی؟!
    • عمر فاتح ایران US ۰۰:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
      0 10
      سلام عرض خسته نباشید به کار بران فضای مجازی در بلوچستان
    • ماجرا جالب می‌شود IR ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
      10 1
      جالب شد. آیدی «عمر فاتح ایران» از «آمریکا» به کاربران فضای مجازی در بلوچستان خسته نباشید میگوید. تا الان فکر میکردیم فقط آلبانی تیم گذاشته تا در فضای مجازی علیه انقلاب اسلامی مطلب بگذارند. اما الان دم خروس بیرون زد که عده ای رو هم در بلوچستان اجیر کرده و بهشون حقوق میدن که در فضای مجازی به نفع اجیرشده‌های عربستان و اونایی که دستشون با قاتلان کودکان یمنی در یک کاسه است مطلب بنویسند و لایک کنند و... خسته نباشی واقعا خخخ
  • بلوچستان IR ۰۱:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
    8 29
    مولوی عبدالحمید.
  • عبدالله IR ۰۳:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
    1 0
    ممکن است گروهی این گونه اظهار نظر ها را برنتابند .
  • حسیب محمدی IR ۰۴:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
    1 0
    از خدا بترسید
  • رضایی IR ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
    1 0
    ننگ بر...
  • مرتضی IR ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
    1 0
    باسلام رافت صحیح می باشد نه رفعت...
  • Kord IR ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
    1 0
    چه جوابی داری روز قیامت بدی
  • پرسپولیس IR ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
    1 0
    باسلام به نظرمن این کار های دو طرف چیزی جز ایجاد اختلاف بین مسلمانان نیست هردو به نظرم نقش زیادی در ایجاد تفرقه دارند خداوند در کدام آیه اشاره به ایجاد تفرقه کرده است ؟ بنابراین هردو این علما به دنبال تفرقه هستند ما بیاییم و هوشیار باشیم و در دام اینگونه افراد نیفتیم که اگر بیفتیم = نقض آیات قرآن
  • IR ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
    11 24
    آقای عبای عربیان آیا به این فکر کرده اید که عامل انتشار کرنا در قم پخش شد فقط وفقط به خاطر آخوندهای قم جرات قرنطینه کردن نداشتند و نه تنها ایران بلکه اکثر کشورهای منطقه را به این روز انداختید.
    • کاملیان IR ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
      18 2
      کاملا دروغ است، مگر قم فردوگاه دارد؟ یا شهر مرزی است؟ جناب عبدالحمید نگران از معرفی جامعه المصطفی بعنوان محفل علمی و هم زیستی تنوع مذهبی آنهم در شهر مقدس قم می باشد.
    • محمد IR ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۱
      3 0
      بعضى حرفهارو يک بچه چهارساله هم مى تونه تشخيص بده دروغ بودنشو. عجيبه که بعضى ادم بزرگها نمى تونن!!! شايد فقط سن و سالشان بزرگه, ولى سطح عقل و فکرشان....؟!
    • IR ۲۲:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۱
      4 1
      حرفت مفته.حتما ایتالیا و اروپا هم اخوند داشت
  • ادریس IR ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
    4 18
    زمانی که در شبکه ۵ یا اقای مهران مدیری یا بازیکن تیم پرسپولیس شایان مصلح به اهل سنت توهین میکرد آن زمان کجا بودید ایا ان زمان تفرقه افکنی نبود یا اصلا خود شما این را میخواستید
    • پوریا FR ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
      4 0
      توهین از جانب شما هست که همیشه ورد زبانتان رافضی است.جناب شایان مصلح گفتند با افتخار رافضی هستند و از سه نفر بیزار هستند.به شما توهین کرد؟؟؟کدام شیعه در عربستان آزادی های شما را دارد و می تواند به بیشتر مردم جامعه توهین کند و نسبت ناروا دهد؟
  • حسن زاده IR ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
    1 0
    جناب حجت الاسلام و المسلمین عربیان. به نکته بسیار خوبی اشاره کرده اید
    • حسین IR ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۱
      4 0
      کدوم شیعه این ازادی رو در عربستان داره
  • IR ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
    1 0
    جناب حجت الاسلام و المسلمین عربیان. به نکته بسیار خوبی اشاره کرده اید
  • IR ۱۸:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
    0 0
    با وضو
  • بیدار IR ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
    14 0
    آقای عبدالحمید کمی به گذشته خود چگونگی تحصیلت و نوع زندگیت و سالهای تحصیلت و اساتیدت فکر کن وبیاد بیاور کجا و چگونه شدی مولوی نمک خوردن و نمکدان شکستن مرام ازادمردان نیست . چرا به مفتی های عربستان و خالی شدن بیت الله الحرام نقدی نداری ؟ یادت هست نشان به آن نشان که طناب پاره شد و لباس از بند افتاد و کجا افتاد خوب میدانی ...پس از خدا بترس با علما گفتگو کن قبل آن که حرفی بزنی و نقدی کنی شاید زودتر قانع شوی که پشیمانی برای تو سودی ندارد چون که غرور کاذب چشمانت را پوشانده ...خدایا خودت هدایت کن همه را...
  • Peyman IR ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
    2 0
    گرنه شیعه و سنی یکی هستند قران و پیامبرشان یکی هست جزییات مهم نیست
  • حسام US ۲۰:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
    0 0
    عالی است
  • فاطمه IR ۲۰:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
    12 1
    از موضع‌گیری خوب، سریع و صریح جناب عربیان سپاسگزاریم. حرف دل ما رو زدند
  • دکتر مهردوست IR ۲۰:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
    16 3
    چه عجب یک نفر حرف ما رو زد و شما منتشر کردید. بارها یادداشت‌هایی به این مضمون برای شما فرستادم اما منتشر نکردید. از اینکه شجاعانه حرف دل بسیاری از مردم ایران رو زدید صمیمانه سپاسگزاری می کنم. به بعضیا هرچقدر مدارا کنید نتیجه عکس میگیرید و صدالبته حساب اهل سنت ایران که بسیار خوب و محترمند از این آقا که ارتباط وسیع و وثیقی با سعودیهای کودک کش و وهابیها داره جداست
  • رضا IR ۲۰:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
    7 1
    عبدالحمید برای گسترش سنیها فتوی داده سنیها برن مشهد وزابل خانه بخرند و این دو شهر شیعه را از اکثریت تشیع ساقط کنند پروژه ای که با حمایت سعودیها حمایت میشه
  • ارسلان IR ۲۱:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
    1 4
    مولانا خرف بدون سند نمیزنه
  • عباس IR ۲۱:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
    0 1
    سلام وهابی یعنی چه این کلمه ک یکی از صفات خداست چرا نسبت میدین به آدم خراب میگ تو قرآن نیست انت الوهاب
  • جمعی از مردم کردستان IR ۲۲:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
    21 1
    درود بر شیخ عربیان ما آقای عبدالحمید را نماینده خود نمیدانیم. ایشان اهل تطرف و تندروی است و به وهابیت اتصال دارد در حالیکه اهل سنت و جماعت از این تندرویها بیزارند.
  • حسن IR ۲۲:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
    0 0
    تمام دنیا تدابیر علمی اندیشیدند
  • IR ۲۳:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
    0 0
    اقای عربیان چرا همه این اختلاف افکنی ها قبلا وجود نداشت؟ چرا داعش و القاعده وجود نداشت چرا خاورمیانه اینقدر در خون و آتش نبود چرا صحبت از حلال شیعی نبود و اختلافات بین کشور های متطقه تااین حد نبود و بسیاری چرایی های دیگر
  • فاطمه IR ۰۰:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
    1 0
    روزی باید همه در مقابل خدا و اقا امام زمان پاسخگوی همه رفتار هامون باشیم به امید اون روز
  • IR ۰۰:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
    0 0
    اخوند
  • احسان SG ۰۲:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
    1 0
    اهل سنت تو مجلس کرسی دارن و حوزه علمیه دارن.
  • عاشق مولانا AE ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
    0 0
    شما نمی خواد از اختلاف افکنی صحبت کنید
    • IR ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
      1 0
      به به! شما هم که از امارات مشغول کامنت گذاشتن هستید! برای هر کامنت چقدر پول میگیرید؟ پول کثیف سعودیها و اماراتیها
  • پوریا FR ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
    5 1
    ما سبب گسترش تشیع می شویم؟؟جناب مولوی!خودت خوب می دانی که حامیانت با بودجه های خلیفه سعودی به مشهد آمده و اکثر جرم و جنایت این شهر از آن سنی های مهاجر است.
  • علی IR ۲۲:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
    5 0
    کلمه مولانا را برای اخوندهای سنی به کار نبرید زیرا مولانا فقط حضرت علی هست نه هر شخص ب
  • علیرضا FR ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۹
    0 0
    الیس الله بکاف عبده
  • مهران IR ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۹
    0 2
    چرا از گفتن واقعیت حراست داریم کرونا از چین آمده و آ اول به قم رسیده و قم 700 طلبه چینی هم میان چین و ایران در رفت آمد هستند . بیاییم خودمان را اصلاح کنیم به جای متعصب بودن
    • فرید IR ۱۸:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۹
      7 2
      لعنت بر دروغگو اولا مگه قم فرودگاه داره یا یه شهر بندریه که مستقیم بخواد از چین به قم برسه؟!؟! یکم اون عقل مبارکتون رو به کار بندازید! دوما مگه کلا 700 تا طلبه چینی در قم داریم که حالا این تعداد بخوان اومده باشن... تعداد طلبه های چینی در قم به 20 نفر هم نمیرسه که در این مدت رفت و آمدی وجود نداشته. وقتی از چیزی اطلاع ندارید چرا مثل جوگیرها موضعگیری میکنید؟!!!؟ این دنیا و اون دنیا باید پاسخگویی این دروغگویی خودتون باشید
  • ناشناس IR ۰۲:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۳
    0 0
    با حفظ احترام بیان چند نکته قابل بررسی است: 1. تنها دانشگاهی که در جامعه المصطفی دانش پژوهان اهل سنت درس می خوانند نمایندگی المصطفی گلستان است. 2. اساتید آنان اعم از علمای اهل سنت و علمای شیعه. (به صورت مشترک) 3. مدیران گروه های علمی اعم از علمای اهل سنت و علمای شیعه. 4.حسب الامر ریاست معزز دانشگاه کسی حق ندارد در خصوص تغییر عقیده آنان کوچکترین فعالیت صورت بگیرد. 5. هدف دانشگاه پرورش عالمان دین در مقابل شرک و کفر، برپایی اسلام ناب محمدی(ص). 6. ارتباط تنگاتنگ استاد و دانشجو و طلاب در این دانشگاه زبانزد خاص و عام علمای شیعه و سنی از سراسر دنیا است. 7. تحصیل علوم در این دانشگاه تقریبی محض است. 8. بحمدالله هر کدام از دانشجویان بعد از تحصیلات آرزوی ماندن در این دانشگاه را دارند و افتخار می کنند با تدریس در این دانشگاه و جذب حداکثری تفکر تقریبی در جهان اسلام رشد فزاینده ای ایجاد نماید. 9. نکته مهم اینجاست تعداد دانشجویان و طلاب چینی در کل جامعه المصطفی (مدارس تحت اشراف در سراسر ایران) به 200 نفر می رسد؟ طلاب چینی در قم کمتر از 30 نفر می باشد. 700 نفر کجا و 30 نفر کجا؟ 10. مستدعی است آقایان بزرگوار یکبار هم که شده به مهم ترین دانشگاهی که دانش پژوهان اهل سنت درس می خوانند از نزدیک شاهد مطالبی باشند که مرقوم گردید.
  • IR ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۳
    0 0
    شما بجای اینکه به کلمه مولانا بیندیشید چرابه کلمه آیت الله نمی اندیشید
  • تربت جام LU ۲۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۳
    2 0
    با سلام اقای عبدالحمید ما اهل سنت و اهل تشیع سالهای سال در کنار هم باهم زندگی کردیم غمخوار هم بودیم در شادیها کنار هم بودیم خونمون در هم قاطی شده ما شیعه و سنی نداریم در محرم شرکت میکنیم در ۱۲ ختم رسولله و ۱۷ ربیع الاول کنار هم هستیم چرا با حرفهاتون باعث تفرغه و جدایی مبشید شما از رهبری یاد بگیر همه کاراشون به دنبال اتحاد بین تمامی ادیان است هیچوقت حرفی به زبان نیاورده که کسی از مذهبی کوچکترین دلخوری ایجاد کنه واقعیت اینه شما رهبر ما نیستید و ایشان رهبر برادران هستندند چهره ایشان را نگاه کن و چهره خودتان فرق از زمین تا اسمان است شما همه رو به تعرقه دعوت میکنی ابشان به وحدت تمامی ادیان اقای مولوی شما برا زیارت ایراد گرفتید مگه ما به زیارت اهل قبور نمیریم حالا اهل بیت خاندان پیامبرند همچون پیامبر مطهر و پاکند
  • GB ۰۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۴
    0 0
    باسلام آقایون ازخدا بترسید ازخدا بترسید ازخدا بترسید همه کامنت های که عزیزان گذاشتند مثل اینکه دنبال تفرقه هستند این جور که معلوم هست به زودی مشحص خواهد شد بخاطراین کامنت ها وتفرقه افکنی ها چه آتشی برپا خواهد .
  • IR ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
    0 0
    این شخص مچهول الهویه وهابی چون نگران آگاهی و رشد تشیع در بلوچستان است می خواد فرافکنی بکنه،بتدریج جایگاه کاذب و بادکنکی خودش را در بین جوانان تحصیل کرده اهل سنت از دست داده،می خواد به این صورت جلب توجه کنه وای بر مرغی که ناروئیده پر بر پرد براوج و افتد در خطر
  • انسان IR ۲۰:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
    0 0
    نماز و روزه و قرآن رو در رده اول قرار دهید سرباز این و اون نشوید جاتون تو بهشت دنیارو هم بچسپید بفکر خانواده تون باشید بخود شناسی فکر کنید خدارو هم میشناسید آرام باشید خدا خیلی مهربون خدا خیلی عادل مسلمان باید هوای مسلمان رو داشته باشه چه سنی چه شیعه افرادی هستن که عاشق قدرت و جنگ و ثروت هستند از این افراد دور باشید به خدا نزدیک میشین
  • ... IR ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
    0 1
    واقعا فقط باید خدارا بخوانیم تا اجابت کند مارا کجای قران گفته شده ک غیر خدارا واسطه کنیم؟؟؟
  • سورنا IR ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
    0 0
    آقای مولوی نظرشون دادن حالا خوب بدش بازتابش برا خودشون هست ،در این شرایط ما باید همبستگی دینی داشته باشیم تا تعصب مذهب اگه اندیشه کنیم تامل کنیم در دین تعادل تندروی نیست ،لجاجت و تعصب مذهبی جز قضاوت و رنجش و کینه هیچ به ارمغان نمی آورد ،ای کاش بجای زخم زبان زدن به هم دیگر کای کنیم رنجش ها یمان کم شود ،اسلام یعنی رحمت و آزادی بیان
  • غلام سخی IR ۲۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
    1 0
    معنی ایه اله یعنی نشانه خدا که شامل نباتات وجما دات وجانداران وغیره میباشه ولی شما ایه یا روایاتی از پیامبر بیاورید که به اخوندا تون مولانا گفته باشه چطو ر شما حدیث من کنت مولا را به دوست معنی میکنید ولی به اخوندت پسوند مولا ومولوی ومولانا به معنی رهبر واقا وسرپرست میگیرید ماموستا را قبول دارم به معنی استادم یا استاد بزرگ
  • علی IR ۲۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
    6 1
    ایه اله به معنی نشانه خدا که شامل جمادات ونباتات وجانداران وغیره هست حال شما یک ایه ویا حدیث از پیامبر بیاورید که به علمایتان مولانا گفته شودشما چرا حدیث من کنت مولا مولا را به معنی دوست میگویید ولی به علمایتان مولوی ومولانا ومولا وغیره ومولانا را به معنی سرپرست میگویید برخلاف حدیث من کنت ماموستا را هم قبول دارم ودرسته زیرا به معنی استادم واستا د بزرگ هست
  • فردسی IR ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۹
    0 0
    جانم فدای ...

    پاسخ سایت: متاسفانه یک «آی پی» شروع به نوشتن کامنتهای مختلف با اسامی متفاوت کرده است، غافل از آنکه کاملا مشخص است تمام پیام‌ها را یک نفر و یک آی‌پی نوشته است! و بداخلاقی بعدی آن است که از اسامی مخصوص به پیروان یک مذهب استفاده شده و سپس محتوای دیگری و ضد همان مذهب تایپ می‌شود که حوزه‌نیوز در این چند روز در برابر این بداخلاقی سکوت کرده بود اما به دلیل تکرار این رفتارِ نادرست محترمانه این تذکر را نوشت تا همگان ضمن آزاداندیشی و احترام به یکدیگر از بداخلاقی و دروغ و کارهای نادرست پرهیز داشته باشیم. ان شاء الله

  • IR ۰۶:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
    5 1
    سلام
  • بلوچ IR ۱۹:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
    0 0
    لطفاً ب مولانا عبدالحمید توهین نکنین مولانا خط قرمز ما است