پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کتاب

حوزه/ کتاب «حاج قاسم‌ـ۲»، خاطراتی از سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی به اهتمام علی اکبری‌ مزدآبادی توسط انتشارات یازهرا (س) منتشر و روانه بازار نشر شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، کتاب «حاج قاسم‌ـ۲»، خاطراتی از سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی به اهتمام علی اکبری‌ مزدآبادی توسط انتشارات یازهرا (س) منتشر و روانه بازار نشر شد.

در ادامه برشی از کتاب «حاج قاسم‌ـ۲» که حاوی خاطراتی از سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی است را می‌خوانید:

قاسم سلیمانی به‌عنوان فرمانده لشکر در بیشتر عملیات‌ها، به نقطه رهایی گردان‌ها می‌آمد و با یک‌یک افراد خداحافظی می‌کرد. سلیمانی از کسانی که از مقابلش عبور می‌کردند، می‌خواست که توسل به ائمه (صلوات‌الله علیهم) را فراموش نکنند. او به تک‌تک رزمندگان سفارش می‌کرد که با ذکر صلوات جلو بروند.

حاج قاسم که ارادت خاصی به حضرت زهرا سلام‌الله علیها) داشت، توصیه می‌کرد: «توسل به فاطمه زهرا و صلوات فراموض نشود.» و وقتی رزمندگان از او می‌خواستند که برای‌شان دها کند، متواضعانه می‌گفت: «امشب امام زمان دعا می‌کند. من چه کاره هستم؟» او بارها تکرار می‌کرد: «خدا یارتان باشد. خدا حفظ‌تان کند.» و باز هم از همه می‌خواست: «بچه‌ها! توسل به فاطمه زهرا یادتان نرود. بدون شک امام زمان توی این جبهه است. مطمئن باشید.»

و وقتی نقطه رهایی خلوت می‌شد، سلیمانی روزی زمین زانو می‌زد و دقایقی را با راز و نیاز سپری می‌کرد. وی سپس به سنگر دیدگاه می‌آمد و نماز می‌خواند. هنگام نماز؛ اشک صورت فرمانده را می‌گرفت و بعد از نماز، برای پیروزی رزمندگان اسلام دعا می‌کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha