شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
مصاحبه با امیر کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش

حوزه/ فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: رزمایش لبیک یا امام خامنه ای با روحیه تهاجمی به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در سراسر کشور برگزار می شود.

امیر سرتیپ کیومرث حیدری در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اعلام این خبرافزود: با توجه به اهمیت موضوع کرونا به عنوان یک اقدام جدی و بیولوژیکی ارتش جمهوری اسلامی در بالاترین سطح آمادگی و ملت بزرگوار ایران مطمئن باشند که جان ما فدای آنان خواهد بود و تا آخرین لحظه برای از بین بردن این ویروس در کنارشان خواهیم بود.

فرمانده نزاجا ادامه داد: بکارگیری کادر درمانی و بهداری ارتش و استقرار بیمارستان سیار با ظرفیت یک هزار تخت و اعزام کادردرمانی به صورت کاملا داوطلبانه می باشد که در صورت نیاز علاوه بر ظرفیت ۲۵۰ تخت بیمار که تحویل شده است، آمادگی افزودن یک هزار تخت را  برای رسیدگی به هموطنانمان در شهر مقدس قم و سایر شهرهای کشور داریم.

امیر سرتیپ حیدری با اشاره به اقدامات صورت گرفته از سوی ارتش در زمینه تولید ماسک، دستکش، گان و مواد ضدعفونی‌کننده عنوان کرد: تمام کارگاه‌های تولید البسه قوای نظامی در کشور تغییر کاربری داده‌اند و در راستای مقابله با این ویروس در حال کار به منظور بالا بردن ایمی لازم کادر درمانی کشور و همچنین مردم عزیزمان هستند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد: ارتش به‌محض دریافت فرمان مقام معظم رهبری یک حالت جدیدی به خود گرفتند، به این معنا که تمامی مراکزی که کارگاه تولید البسه نظامی دارند را متوقف کرده‌ایم و به تولید گان‌های پزشکی و ماسک پرداخته‌اند.

وی با بیان اینکه در نیروهای مسلح از جمله ارتش قابلیت‌های ویژه و منحصر به فردی در مواقع این‌چنینی وجود دارد، گفت: ما در تمام یگان‌های نزاجا واحدها و ساختارهای رفع آلودگی‌های خاص داریم.

فرمانده نزاجا با بیان اینکه ما در اقصی‌نقاط کشور بیمارستان‌های تخصصی و فوق تخصصی گسترده داریم، عنوان کرد: نیروی زمینی ۲۸ بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی در خارج از تهران دارد که هر کدام از این بیمارستان‌ها، بیمارستان‌های سیار وابسته به خودشان نیز دارند.

امیر سرتیپ حیدری ادامه داد: متعاقب فرمان اخیر فرمانده معظم کل قوا به نیروهای مسلح، قرارگاه بهداشتی و درمانی ویژه‌ای در نیروهای مسلح، ارتش و نیروی‌زمینی ایجاد شد.

وی افزود: فرمانده معظم کل قوا در پیام خود بر پیشگیری از شیوع ویروس کرونا تحت یک رزمایش دفاع بیولوژیک که موجب افزایش اقتدار ملی شود تاکید داشتند.

فرمانده نزاجا گفت: با توجه به حکمی که فرماندهی کل ارتش به اینجانب دادند، رزمایش بزرگی در گستره ارتش جمهوری اسلامی ایران با رمز «یا علی ابن ابی طالب» تحت عنوان رزمایش لبیک یا امام خامنه‌ای ۹۸ از امروز شروع ‌شده است.

امیر سرتیپ حیدری با بیان اینکه هدف اصلی این رزمایش با یک روحیه تهاجمی، پیشگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا در کشور است، گفت: استان‌های هدف ما فعلا گیلان و قم است منتها برنامه این رزمایش در یک گستره ملی است.

وی با بیان اینکه تمام استان‌هایی که ارتش در آن‌ها حضور دارد قابلیت اجرای این رزمایش را دارند، گفت: ما در آستانه ورودی استان‌های هدف، پست‌های غربالگری ایجاد می‌کنیم تا کسانی که قصد ورود به استان را دارند ابتدا غربالگری شوند. ضدعفونی کردن معابر عمومی و محل‌های تجمع عمومی از دیگر اقدامات ما در این رزمایش خواهد بود. توسعه مراکز تشخیصی و امدادی و همچنین ایجاد بیمارستان صحرایی به همراه نقاهتگاه، از دیگر اقدامات نزاجا در رزمایش است.

وی ادامه داد: این اقدامات در قم و گیلان آغاز شده است، هر استانداری در سراسر کشور نیاز به کمک نیروی زمینی ارتش برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا را داشته باشد، ما در خدمت خواهیم بود.

امیر سرتیپ حیدری با اشاره به کمک نیروی انسانی ارتش به وزارت بهداشت برای مقابله با ویروس کرونا بیان کرد: در روز اول و دوم تشخیص این بیماری، با وزیر بهداشت تماس گرفته و اعلام کردیم تمام نیروی متعهد و پای‌کار ارتش در خدمت وزارت بهداشت قرار دارد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: ملت بزرگوار ما مطمئن باشند همان‌طور که در دفاع مقدس ارتش خود را فدای نظام اسلامی کرد و همان‌گونه که در حوادث غیرمترقبه مثل سیل و زلزله پای‌کار آمده است، امروز نیز جانانه‌تر و با اخلاصتر از همیشه پای‌کار خواهد آمد تا از شرّ این ویروس رهایی یابیم.

وی به تشدید ضدعفونی کردن معابر عمومی سطح شهر قم اشاره کرد و افزود: با توجه به شرایطی که شهر قم به ویژه هسته مرکزی شهر دارد سعی بر آن داشته ایم تا با تمام ظرفیت نسبت به ضدعفونی کردن سطح شهر اقدام فوری داشته باشیم که چندین نوبت در هفته این طرح انجام می شود.

فرمانده نزاجا با بیان این که در حال حاضر ظرفیت خوبی در تولید تجهیزات در مقابله با ویروس کرونا ایجاد شده است، خاطرنشان کرد: کارگاه‌های مختلفی در سطح کشور در استان‌های کرمانشاه، ایلام، تهران، گلستان و خوزستان دایر کرده‌ایم تا پاسخگوی یگان‌های نیروی زمینی ارتش، بیمارستان‌ها باشد و حتی در آینده بتوانیم در اختیار مکان‌های عمومی نیز ارسال کنیم.

حیدری اظهار داشت: در این کارگاه روزانه به صورت شبانه‌روزی تعداد ۱۰ هزار ماسک و لباس حفاظتی تولید می‌شود.  

گفت و گو از اکبر پوست چیان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha