پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مفتی سنگاپور: عدم شرکت در نماز جمعه در وضعیت بحرانی گناه نیست

حوزه/ درحالی که قرار است مساجد سنگاپور حداقل تا ۲۶ مارس به حالت تعطیل باشند، مفتی اعظم سنگاپور طی سخنانی به مسلمانان اطمینان خاطر داد که در شرایط بحرانی شرکت آن ها در نمازهای جمعه به معنای غفلت از وظایف دینی نیست.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» تعطیل کردن مراسمات و برنامه‌های دینی مانند نماز جمعه در مناطق مختلف به علت شیوع کرونا، سبب شده برخی فکر کنند این کار اشتباه و اهانت به شعائر دینی است.

در تازه ترین مورد مفتی اعظم سنگاپور به مسلمانان اعلام کرد که تعطیلی نماز جمعه به معنای کم توجهی به ارزش های دینی نیست.

به نقل از یاهو، بالاترین مقام اسلامی سنگاپور به مسلمانان اطمینان خاطر داد که با عدم شرکت در نمازهای جمعه به دلیل شیوه بیماری ویروس کرونا در «شرایط بحرانی» چیزی از ارزش های مذهبی آن ها کم نشده و به معنای غفلت در وظایف مذهبی آن ها تلقی نمی شود.

دکتر نظیرالدین محمد نصیر مفتی سنگاپور که بر احکام دینی مسلمانان این کشور نظارت می کند گفت: سوءبرداشت های زیادی در این باره وجود دارد و برخی می گویند که از دست دادن نماز جمعه حتی در شرایط اپیدمی ویروس کرونا نیز گناه است که این طرز فکر غلط است.

وی درحالی این سخنان را خطاب به خبرنگاران می گفت که وضعیت تعطیلی همگانی مساجد در این کشور تمدید شده است.

مفتی سنگاپور افزود:  دلایلی که ما برای تعطیلی نمازهای جمعه داریم به وضوح بسیار قوی، پذیرفته شده و قابل قبول در دین هستند. بنابراین ما باید جامعه را آگاه کنیم زیرا شرایط ممکن است وخیم تر شود و نیاز باشد تعطیلی مساجد را بار دیگر تمدید کنیم.

روز دوشنبه، سازمان امور اسلامی سنگاپور به دنبال رایزنی ها با وزارت بهداشت، بسته شدن موقت مساجد در این کشور را برای ۹ روز دیگر تا ۲۶ مارس تمدید کرد.

این وزارتخانه ارزیابی کرده است که خطر شیوع بیماری از یک دسته بزرگ از مبتلایان به ویروس کرونا از میان ۱۰۱ شرکت کننده از سنگاپور در یک گردهمایی بزرگ دینی در مالزی همچنان وجود دارد.

گفتنی است مقامات اسلامی در کشورهایی مانند اردن و کویت اقدامات مشابهی را برای تلاش به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا اتخاذ کرده اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha