پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
تمامی مساجد سنگاپور ۵ روز به هدف عملیات ضدعفونی تعطیل می شوند

حوزه/۷۰ مسجد سنگاپور از جمعه ۱۳ مارس به مدت ۵ روز با هدف ضدعفونی کردن تعطیل خواهند بود. این اقدام به منظور پیشگیری از شیوع بیماری کرونا ویروس انجام خواهد شد

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از straitstimes، تمامی مساجد سنگاپور به مدت ۵ روز باهدف نظافت و ضدعفونی کردن تعطیل شده و نماز جمعه نیز در این کشور برگزار نخواهد شد.

 ۷۰ مسجد سنگاپور از جمعه ۱۳ مارس به مدت ۵ روز به هدف ضدعفونی کردن تعطیل خواهند بود. این اقدام به منظور پیشگیری از شیوع بیماری کرونا ویروس در حالی انجام خواهد شد، که دو شهروند سنگاپوری که در یک گردهمایی مذهبی گسترده در سلنگار مالزی شرکت کرده بودند به بیماری کروناویروس مبتلا شدند.

در اواخر فوریه حدود ۹۰ سنگاپوری در این گردهمایی شرکت کرده بودند و برخی از آنها در مجالس مکرر در مساجد حضور یافته بودند.

شورای دینی اسلامی سنگاپور  روز پنجشنبه اعلام کرد که برای پیشگیری از شیوع این بیماری موقتا تمامی مساجد در این کشور بسته خواهند شد.

این شورا افزود: در حال حاضر چهار مسجد در اینجا برای ضدعفونی کردن بسته شده اند. مسجد جامع در خیابان پل جنوبی ، مسجد المطاکین در آنگ مو کیو ، مسجد حاجیه فاطمه در ساحل جاده و مسجد قاسم در جاده چنگی تعطیل شدند.

ماساگوس ذوالکفیلی وزیر امور اسلامی در کنفرانسی خبری، بعد از ظهر پنجشنبه گفت: چهار مسجد که   شرکت کنندگان در آنجا رفت و آمد داشته اند شناسایی شده اند.

ماساگوس که وزیر محیط زیست و منابع آب نیز می باشد گفت: تصمیم به تعطیلی کلیه مساجد سنگاپور به دلیل نیاز به محافظت از جامعه گرفته شده است، به ویژه نمازگزارانی مانند سالمندان که آسیب پذیرتر و در معرض خطر بیشتری هستند.

وی گفت: ما باید از خود، جامعه و عزیزان خود محافظت کنیم. همانطور که می دانیم، بسیاری از افرادی که به مسجد می آیند افراد بازنشسته و سالخورده هستند و بنابراین فکر می کنیم مهم است به طور موقت - جلوگیری از چنین مجالس بزرگی در مساجد انجام گردد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha