جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
کد خبر: 891701
۲۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۶
سقائیان نژاد

حوزه/ دکتر سید مرتضی سقائیان‌نژاد شهردار قم، در آستانه آغاز سال ۱۳۹۹ هجری شمسی، با صدور پیامی ضمن گرامی‌داشت نوروز باستانی و آروزی سالی سرشار از سلامتی و موفقیت برای تمامی شهروندان، از تلاش تمامی خادمان شهر در سال ۱۳۹۸ تقدیر و تشکر نمود.

به گزارش خبرگزاری حوزه دکتر سید مرتضی سقائیان‌نژاد شهردار قم، در آستانه آغاز سال ۱۳۹۹ هجری شمسی، با صدور پیامی ضمن گرامی‌داشت نوروز باستانی و آروزی سالی سرشار از سلامتی و موفقیت برای تمامی شهروندان، از تلاش تمامی خادمان شهر در سال ۱۳۹۸ تقدیر و تشکر نمود.

متن پیام شهردار قم به این شرح است:

بهار نه تنها آغازی برای خودنمایی طبیعت در ساحت رویش است، بلکه طلیعه‌ای بر یک خودیابی درعرصه معرفت محسوب می‌گردد. بهار، پیام لطیف طبیعت برای رویش در فهم مبتنی بر عقلانیت و پرهیز از غفلت است و محبت، مهربانی و احترام؛ فصل بهار انسانیت است و عطر محبت و مهربانی انسان‌ها ماندگارتر از بوی شکوفه‌های زیبای فصل بهار بوده و بر آفتاب سایه دارد.

با تقارن این فصل طبیعت با فصل بندگی (ماه‌های شریف رجب، شعبان و رمضان) می‌توان بخوبی از فرصتی برای شناخت و معرفت استفاده نمود و در مکتب اهل‌بیت(سلام الله علیها) درس‌آموزی کرد که در خصوص بهار تعبیر بلند نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله و سلم تداعی می‌گردد که اِذَا رَأَیتُمُ الرَّبِیع فَاکثرُوا ذِکر النُّشُور: با دیدن بهار زیاد بفکر قیامت باشید.

توجه به لایه‌های شناختی تجلیات بهار می‌تواند آموزه‌های دقیق بصیرت را تداعی نماید که عطر شکوفه‌های مهربانی، افقی جدید برای تغییر ذائقه طبع انسانی می‌گشاید و چشم‌اندازی برای فهم معنای جدیدی ترسیم نموده و نویدبخش این واقعیت است که کوچه باغ‌های معرفت با قدوم مبارک آخرین یادگار نبوت معطر و مزین خواهد شد و روشنایی ظهورشان بر آفتاب سایه افکنده و شاهد نزول خیر و برکت الهی بر قاموس انسانیت خواهیم بود و بهار تمدن اسلامی به ثمر خواهد نشست و چه زیباست زمزمه این شمیم مهر خطاب به مولایمان حجت ابن الحسن العسکری امام زمان روحی و ارواح العالمین لتراب مقدمه الفداه:

«السَّلَامُ عَلَی رَبِیعِ الْأَنَامِ وَ نَضْرَهِ الْأَیَّام»

بهار امسال ما در طلیعه خود نام و یاد باب الحوائج حضرت موسی بن جعفرعلیه السلام پدر بزرگوار ولی نعمتمان حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیه را دارد. لذا جای دارد تسلیت قلبی خود را تقدیم شما مهربانان کنم و امیدوارم به برکت دعای حضرات معصومین علیهم السلام عیدانه دفع ویروس کرونا را شاهد باشیم.

همواره بلندای علم و معرفت و قله‌های رفیع فهم در سایه امنیت که مدیون حماسه و ایثارگری‌های شهدائی همانند شهدای انقلاب، دفاع مقدس، مدافعین حرم و مقاومت همچون حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و احترام انسان‌ها به هم و آشتی با طبیعت شکل گرفته است و حافظه تاریخ گواهی بر این مدعاست و با الگوگیری از نسیم بیداری بر شاخ و برگ طبیعت و روح حاکم بر آن می‌توان گفتارها، کنش‌ها و رفتارهای فردی و اجتماعی را تلطیف ومعطر نمود.

سال ۱۳۹۸ با تمامی فراز و فرودهای خود گذشت و کارنامه عملکرد یک سال گذشته‌ی شهرداری کلان‌شهر قم؛ ویترینی شفاف از خدمات متعدد و متنوع را به نمایش گذاشت. امیدوارم که این فعالیت‌ها و اقدامات که حاصل همکاری درون سازمانی و برون سازمانی بوده مورد رضایت حق تعالی، امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف، حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها و مردم فهیم و بصیر قم باشد.

جای دارد از تمامی همشهریان فهیم، مدیران و همکاران خانواده بزرگ شهرداری بابت تلاش‌های مجدانه و خدمات ارزنده و همچنین همه مدیران و همکاران سایر دستگاه‌ها که با همدلی و همکاری بستری برای خدمت رسانی و توسعه قم عزیز فراهم ساختند؛ تشکر و قدردانی نمایم.

در جوار مضجع نورانی یادگار خانواده کرامت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها ضمن آروزی تعجیل در فرج بهار انسانیت حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف، میثاق با آرمان‌های انقلاب و شهدا، اطاعت و پیروی از مقام معظم رهبری مدظله العالی و پیروزی حق بر باطل؛ حلول سال جدید را تبریک گفته و برایتان بهترین‌ها را در کنار خانواده محترم تحقق خیر و برکات این دعا را آرزومندم:

یَا مُقَلِّبَ الْقُلُوبِ وَ الْأَبْصَارِ یَا مُدَبِّرَ اللَّیْلِ وَ النَّهَارِ یَا مُحَوِّلَ الْحَوْلِ وَ الْأَحْوَالِ حَوِّلْ حَالَنَا إِلَی أَحْسَنِ الْحَالِ

در اینجا جای دارد از تمامی کسانی که هنرمندی مِهر خود را در شرایط حساس و سخت به زیبائی متجلی ساختند قدردانی نمایم. عزیزانی همچون همکاران محترم شهرداری، دستگاه‌های مختلف اداری و خدماتی بخصوص جهادگران عرصه سلامت، پزشکان و پرستاران والامقام، سربازان گمنام عرصه سلامت یعنی پاکبانان، باغبانان، نیروهای خدمات شهری، آتش‌نشانان و کلیه خادمان شهر کریمه علیها السلام  که لازم است از صمیم قلب و ژرفای دل از آنها تقدیر و تشکر نموده و سلامتی، تندرستی و موفقیت را برایشان آرزومندم.

و السلام علیکم و رحمه الله و برکاته

دکتر سید مرتضی سقاییان‌نژاد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha